• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
مدیرعامل کشتارگاه تبریز:

موقع خرید گوشت، باید شناسنامه گوشت همراه با پلمب باشد

  • کد خبر : 32812
  • 17 مهر 1400 - 12:15
موقع خرید گوشت، باید شناسنامه گوشت همراه با پلمب باشد
یاز اکو - مدیرعامل کشتارگاه تبریز خطاب به شهروندان گفت: در موقع خرید گوشت توجه داشته باشید که شناسنامه گوشت همراه با پلمب باشد؛ چراکه احتمال فروش گوشت تاریخ گذشته نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، کریم قدرتی با بیان این‌که هم اکنون پنج دامپزشک با استقرار در این کشتارگاه بر مراحل کشتار دام نظارت می کنند، اظهار کرد: دام زنده قبل از کشتار توسط آن ها مورد معاینه قرار گرفته و در صورت تشخیص غیرقابل مصرف بودن گوشت دام یا بخش ها مختلفی از آن، مستندات تهیه و پس از صورتجلسه معدوم سازی دام یا بخش های مختلف آن در بخش لاشه سوزی انجام می شود.

وی با اطمینان دادن به مردم از سلامت گوشت تهیه شده در این کشتارگاه، اظهار کرد: مردم بدون نگرانی از سلامت لاشه های استحصالی در این کشتارگاه می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاههای سازمان و قصابی‌های سطح شهر با رویت شناسنامه خریداری کنند.

قدرتی با تاکید بر اینکه شناسنامه دار کردن لاشه های استحصالی در کشتارگاه ها ضروری است، گفت: این کار موجب می شود مصرف کننده در موقع خرید با مشخصات لاشه آشنایی داشته باشد و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کند.

وی ضمن تبریک روز دامپزشک گفت: اهمیت حضور دامپزشکان در تولید و توزیع گوشت سالم بسیار حیاتی است و خوشبختانه کشتارگاه تبریز با بهره گیری از دامپزشکان متخصص توانسته است سلامت گوشت استحصالی در این سازمان را تضمین کند.

موقع خرید گوشت تنها نباید به مهر دامپزشکی بسنده کرد

وی با بیان اینکه موقع خرید گوشت تنها نباید به مهر دامپزشکی بسنده کرد، ادامه داد: شناسنامه دار کردن لاشه ها در راستای شفاف سازی اینکه مشتری چه نوع گوشتی می خواهد و اینکه گوشت مربوط به گوسفند، گاو یا گاو میش و نر یا ماده بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز با اشاره به این‌که باید طرح شناسنامه دار کردن لاشه ها در مجلس شورای اسلامی به صورت قانونی تصویب و الزامات آن مشخص و اعلام شود، یادآوری کرد: به علت نبود چنین قانونی و الزامات آن، برخی از سودجویان در فروش لاشه کشتار سواستفاده می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});