• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

نماینده مجلس: تکمیل سریع‌تر آزادراه هشترود – مراغه حیاتی است

  • کد خبر : 33103
  • 19 مهر 1400 - 11:15
نماینده مجلس: تکمیل سریع‌تر آزادراه هشترود – مراغه حیاتی است
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه آزادراه هشترود – مراغه حیاتی است و اگر ۴۰۰ میلیارد تومان کنسرسیوم بانکی در ازای سهم دولت به این طرح تزریق ‌شود، بخشی از مطالبه پیمانکاران را تامین و طرح را با پیشرفت مواجه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدحمزه امینی روز دوشنبه با بیان اینکه تعداد حوادث جاده‌ای در محور هشترود – مراغه بالاست، اظهار داشت: اجرای طرح آزادراه هشترود – مراغه به یک عنوان یک مطالبه سالهاست که در افکار عمومی مطرح می‌شود اما عملیات اجرایی آن در حقیقت حدود ۶ سال قبل به صورت جدی آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتم‌الانبیاء و بانک سپه اجرا می‌شود و شخصا تخصیص اعتبار دولتی برای تکمیل آن را هم در دولت قبلی و دولت فعلی پیگیری کرده‌ام.

وی اظهار داشت: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز برای تخصیص اعتبار و تکمیل این طرح در تلاش است اما بنده نیز نامه‌ای برای تامین اعتبار به ریاست بانک ملی نوشته بودم که «سیدفرید موسوی» از اعضای هیئت مدیره بانک ملی نیز پیگیری‌های لازم را انجام داد که نتیجه همه این تلاشها، تشکیل کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم دولت از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح است.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌های ۲ و سه این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است، اظهار داشت: عملیات اجرایی قطعه چهار هنوز آغاز نشده است و قطعه پنجم نیز حدود سه سال قبل کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه قطعه پنجم آزادراه با ۶ هزار و ۲۰۰ متر طول، هشترود را به اتوبان پیامبر اعظم (ص) وصل می‌کند، اظافه کرد: این قطعه زمین‌های کشاورزی اهالی را در مسیر خود تخریب کرده اما وزارت راه و شهرسازی طی سه سال گذشته نسبت به تملک اراضی و پرداخت حق و حقوق مردم اقدام نکرده است.

«امینی» این را هم مورد تاکید قرار داد که تاکنون نیز تکمیل این آزادراه را به صورت انفرادی پیگیری کرده است و اگر به صورت هماهنگ با نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در این زمینه اقدام کنند، نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود.

مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی در گام نهایی قرار دارد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم دولتی آزادراه مراغه – هشترود اخیرا صادر شده است و در گام نهایی باید سازمان برنامه و بودجه با آن موافقت کند.

«امینی» با بیان اینکه کسب موافقت سازمان برنامه و بودجه را نیز پیگیری خواهد کرد، بیان کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان آن را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تکمیل آزادراه مراغه – هشترود نه تنها برای رونق و آبادانی هر دو شهرستان بلکه برای اهالی شمالغرب کشور دارای اهمیت ویژه است زیرا در زمان حاضر سوانح رانندگی متعدد منجر به فوت و خسارت در جاده مراغه – هشترود رخ می‌دهد.

بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای پایاب سد سهند تخصیص یافت

نماینده مردم هشترود و چاراویماق با بیان اینکه سد سهند حدود ۱۶ سال قبل با هدف تامین آب شرب هشترود مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بیان کرد: تاکنون در سایه پیگیری‌ها، فاز نخست پایاب سد سهند با سه هزار هکتار مساحت به بهره‌برداری رسیده است و اخیرا نیز با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تداوم طرح پایاب تخصیص یافت.

امینی با تاکید بر اجرای فاز دوم تا پنجم پایاب سد، اضافه کرد: فاز پنجم پایاب سد سهند نیز یکهزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد که با مشارکت اهالی اجرا خواهد شد و مطالعات آن به زودی آغاز می‌شود.

وی به نحوه مشارکت مردم در اجرای فاز پنجم طرح پایاب سد نیز اشاره و ضمن قدردانی از همکاری جهاد کشارزی در این زمینه، بیان کرد: جهاد کشاورزی برای هر هکتار مبلغ ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت و کشاورزان را برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آورده دولت هم از محل اعتبارات امور آب تامین می‌شود تا در سایه این مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی، فاز پنجم پایاب سد سهند اجرایی شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در تکمیل پایاب سد سهند، بیان کرد: «سیدمصطفی سیدهاشمی» نائب رئیس این ستاد نیز از محل اجرای طرح بازدید کرده و قرار است تا جلسه‌ای برای مشارکت این نهاد در تکمیل پایاب سد سهند تشکیل شود.

امینی تاکید کرد: در صورتی که پایاب سد سهند به صورت کامل اجرا شود، نه تنها مایحتاج کشاورزی شمالغرب کشور تامین خواهد شد بلکه صادرات محصولات کشاورزی هشترود نیز رقم خواهد خورد.

شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در هشترود فراهم است

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های اخیر شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در هشترود فراهم، و طرح‌های اقتصادی متعددی در این شهرستان آغاز شده است.

«امینی» به سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی در زمینه فولاد و صنایع دارویی اشاره کرد و افزود: شرکت شیرین وطن که ژلاتین قرص‌های دارویی را تولید خواهد کرد، ۷۰ هکتار زمین نبش اتوبان پیامبر اعظم (ص) خریداری کرده و کارهای اداری آن نیز طی شده است.

به گفته وی این شرکت که برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، به یک میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و مسئولان محلی، رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذار این طرح را پیگیری می‌کنند.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری شرکت صنایع فولادی «سایا اشتاد» با مشارکت چینی‌ها نیز اشاره و بیان کرد: یکی از سوله‌های این واحد تولیدی تکمیل شده و این طرح با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیمارستان خیرساز ۱۰۰ تختخوابی به زودی کلنگزنی می‌شود

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی به مشارکت قابل توجه اهالی هشترود در پیشرفت همه‌جانبه این شهرستان اشاره کرد و گفت: به زودی یک بیمارستان خیرساز ۱۰۰ تختخوابی با تمام امکانات در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

امینی بیان کرد: برآورد اولیه برای ساخت و تجهیز این بیمارستان حدود ۳۴۰ میلیارد تومان است و آن را می‌توان از طرح‌های ماندگار هشترود به شمار آورد.

به گفته وی بهره برداری از این بیمارستان تحولی در بخش درمان این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وضعیت راه‌های روستایی هشترود غیرقابل تحمل است

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از عملکرد وزارت راه و شهرسازی طی سال‌های گذشته، گفت: وضعیت راه‌های روستایی هشترود برای اهالی غیرقابل تحمل است و باید بیش از پیش به این بخش توجه شود.

امینی بیان کرد: اخیرا در سایه تذکرها و پیگیری‌ها، حدود ۶ کیلومتر از راه‌های روستایی در مسیر روستاهای «درین سو» و «آتش بیگ» بهسازی شد اما این میزان بهسازی در مقابل وضعیت نامناسب سایر راه‌های روستایی بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: دوبار مسئولان رده بالای کشوری برای بازدید از راه‌های روستایی به این شهرستان سفر کرده‌اند اما ترتیب اثر نداده‌اند و حتی بودجه هم اختصای می‌دهند اما آن را اجرا نمی‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه تولید آسفالت هرچه زودتر در این شهرستان‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد تا با مشارکت آنان بخشی از راه‌های روستایی آسفالت شود.

تملک زمین برای احداث خط ۴۰۰ کیلو ولت پست برق زمانبر شد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت برای شروع عملیات احداث خط ۴۰۰ کیلو ولت با ۲۰ کیلومتر خط انتقال و پست ۶۳ کیلو ولت در هشترود طی فروردین سال جاری با پنج امضا اخذ شد اما تملک زمین برای آن تاکنون زمانبر بوده است.

وی با بیان اینکه در نهایت زمین مورد نیاز برای این طرح از اراضی ملی تامین شد، اضافه کرد: احداث این خط با حدود ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار وزارت نیرو از مطالبه‌های دیرینه اهالی و سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود و برق مورد نیاز منطقه را تامین می‌کند.

به گفته وی این طرح یک سال پس از تملک زمین به بهره‌برداری خواهد رسید و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در هر دو شهرستان هشترود و چاراویماق را فراهم خواهد کرد.

خشکسالی به نارضایتی اهالی از وضعیت آب شرب روستایی دامن زد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق با بیان اینکه برای تامین آب شرب روستاهای این دو شهرستان طی سال‌های گذشته تلاش شده است، گفت: خشکسالی به نارضایتی برخی از اهالی از وضعیت آب شرب روستایی دامن زد.

امینی بیان کرد: مسئولان ذیربط نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گفته‌اند اما شرایط ناشی از خشکسالی، سرمایه‌گذاری مضاعف در بخش آب شرب روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت مجلس شورای اسلامی، اعتباری در اختیار نمایندگان مناطق محروم و کم‌برخوردار قرار گرفته است، بیان کرد: ۹۵ درصد از این اعتبار را در بخش راه و آب شرب هزینه خواهیم کرد.

وی میزان این اعتبار را برای هشترود ۴۲ میلیارد تومان و برای چاراویماق ۷۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دستورالعمل آن ابلاغ شده اما محل هزینه‌کرد آن به گفته مسئولان امر باید شفاف‌تر شود.

تنها خانه جوان آذربایجان‌شرقی در هشترود احداث می‌شود

نماینده مردم هشترود و چاراویماق با بیان اینکه تنها خانه جوان آذربایجان‌شرقی در هشترود احداث می‌شود، بیان کرد: این طرح با سرعت مناسب در حال پیشرفت است.

امینی اضافه کرد: با افتتاح این طرح علاوه بر بخش‌های اداری، فضاهایی چون سالن آمفی تئاتر، کارگاه‌های آموزشی، کتابخانه و اتاق‌هایی در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا هشترود و چاراویماق جنوبی‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به شمار می‌روند و ساکنان آنها به صورت مشترک دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});