• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

نمایش “عالیجناب” به صحنه رفت

  • کد خبر : 33459
  • 21 مهر 1400 - 16:00
نمایش “عالیجناب” به صحنه رفت
یاز اکو - نمایش "عالیجناب" به نویسندگی و کارگردانی ائلمان نیکمندان، در تئاتر شهر تبریز به صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی نمایش “عالیجناب” ؛ ائلمان نیکمندان، نویسنده و کارگردان نمایش عالیجناب، در آئین زنگ افتتاح این نمایش در مورد این نمایش گفت: عالیجناب یک اتوبیوگرافی از اتفاقاتی است که در ۳ سال از زندگی ام و دوره تحصیل کارشناسی ارشد من اتفاق افتاد، بیش از ۷۰ درصد نمایش بر اساس واقعیت اتفاق می افتد، چگونگی گفتمان و پیشبرد نمایشنامه در روایت داستان با تخیل عجین شده اما بستر و روال اصلی داستان براساس واقعیت نوشته شده است.

وی افزود: پروژه پایان نامه دانشگاهم متنی به اسم عالیجناب بود که با اکیپی ۲۵ نفره کار کردیم اما طی مراحل کار به مشکل برخوردیم و مجبور بودم برای پایان نامه همان متن را کار کنم، استارت این نمایشنامه همان نمایشی بود که نتوانستیم به سرانجام برسانیم و استاد متن دیگری را برای جایگزینی قبول نمی کرد و مشکلات بسیاری روبرو شدیم…

نویسنده متن نمایش عالیجناب در رابطه با نام این نمایش گفت: اسم نمایش عالیجناب گذاشته شد چون به کررات از شخصیتی با این عنوان صحبت می شود، کاراکتری وجود دارد که بازیگر نمایش به لحاظ ذهنی با او درگیر است.

نیکمدان اذعان داشت: پیام عالیجناب تلاش بازیگر به عنوان نماینده جامعه انسانی که به هدفش نمی رسد و اتفاقات و حواشی‌ای که باعث می شود به جای تمرکز بر کار، به شکل ذهنی، روحی و جسمی با اتفاقات دیگری درگیر شده و از مسیر هدف اصلی زندگی و رشد باز می ماند.

وی اضافه کرد: کاراکتر این نمایش نماینده ای از تمام اقشار جامعه مدرن است که تمام نشدنهای جامعه را شامل می شود که تلاش می کند و نمی شود، رنج های یک فرد در دل جامعه ای که به انسان فشار می آورد تا از مسیر پیشرفت باز ماند.

این هنرمند جوان تبریزی اظهار داشت: کار هنری و تئاتر در جامعه ایران کمی سخت است و در شرایط کرونایی سخت تر، مشکلات عدیده بسیاری وجود دارد و ما تصمیم گرفتیم کار کوچکی انجام بدهیم که واقعا انجام دهیم و به نتیجه برسد، اینطور نباشد که با دهها بازیگر شروع کنیم و بمانیم، همین تک بازی هم با مشکلاتی روبرو بوده که باید یک مجوز ساده از اماکن چندین خوان باید سپری کنی، که مسایل مالی، سخت افزاری، تبلیغات، جذب مخاطب و… تنها رونمای آنهاست.

وی افزود: فضای کرونا هم که مضاعف شده، و حالا نگران حضور مخاطب هستیم، باید با نصف ظرفیت اجر کنیم. ظرفیت کل سالن ۴۰ نفر است که باید با ۲۰ نفر اجرا کنیم، خوشبختانه مجموعه تئاتر شهر حمایت بسیاری کردند اما باز هم سختی ها زیاد بود.

علی پوریان، هنرمند پیشکسوتتئاتر نبریز، در این مراسم ضمن تقدیر از مخاطبان تئاتر، گفت: امیدواریم حمایت رسانه ها، علاقمندان و مخاطبان تئاتر را در کنار خودمان داشته باشیم تا بتوانیم این مجموعه و صحنه ها را پررونق و فعال نگه داریم و آثاری شایسته این شهر و مردم هنرپرور تبریز ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه خوشحالم که شروع مجدد توسط یکی از هنرمندان جوان تبریزی بوده، افزود: نویسنده در شهر ما کم بوده، این افتتاح را که با یک دست نوشته و با متن و کارگردانی خود ائلمان نیکمندان عزیز انجام می شود به فال نیک می گیریم.

پوریان تصریح کرد: این انرژی جوانان که توام با خلاقیت و نوآوری است می تواند به تئاتر ما نفس تازه ای بدمد، قلب تئاتر تبریز با این دلگرمی ها بتپد و روزهایی بهتر از قبل را در مجموعه تئاتر شهر تبریز شاهد باشیم.

در ادامه عباس زارع سرشت، مدیر تئاتر شهر تبریز نیز در این آئین گفت: امیدواریم با لطف خدا، تلاش هنرمندان و حمایت مخاطبان هنر دوست تبریزی شاهد رونق بیش از پیش تئاتر تبریز باشیم.

وی تاکید کرد: درخواست می کنم جهت این رونق در تبلیغ آثار تئاتری تبریز هنرمندان را یاری کنید، مجموعه فرهنگی هنری تربیت را معرفی کنیم و تماشاگران جدیدی به خانواده تئاتر تبریز بیافزاییم.

مدیر مجموعه فرهنگی تربیت تبریز، گفت: برنامه سالنهای تئاتر شهر به صورت فشرده ثبت شده و اگر وضعیت کرونا صعود نداشته باشید پذیرای مخاطبان با فرهنگ تئاتر تبریز خواهیم بود.

گفتنی است نمایش “عالیجناب” از شامگاه روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه در سالن استاد قبه زرین تئاتر شهر تبریز به صحنه رفته و هر روز ساعت ۱۸ پذیرای مخاطبان تئاتر تبریز خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});