• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیس اداره امور عشایر شهرستان خبر داد

تولید ۲۰ درصد پروتئین و گوشت قرمز آذربایجان شرقی توسط عشایر ارسباران

  • کد خبر : 33982
  • 25 مهر 1400 - 14:30
تولید ۲۰ درصد پروتئین و گوشت قرمز آذربایجان شرقی توسط عشایر ارسباران
یاز اکو - رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر گفت: عشایر منطقه ارسباران بیش از ۲۰ درصد پروتئین و گوشت قرمز مصرفی مردم آذربابجان شرقی را تولید می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمدکاظم صادق زاده در گفت‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: عشایر از جوامع زحمت کش جامعه هستند که باید در ارتقاء سطح معیشت و فعالیت آنها توجه ویژه انجام گیرد چرا که این قشر از جامعه بیشترین تولید محصولات پروتئینی و گوشتی را برعهده دارند و توجه ویژه مسئولان به این قشر می تواند بسیاری از نیازهای لبنی و گوشتی جامعه را برطرف کنند.

وی گفت: در شهرستان اهر بیش از ۷۵۰۰ خانوار عشایری در دوره قشلاقی وجود دارند که در دوره ییلاقی این تعداد به بیش از ۱۵ هزار خانوار هم افزایش می یابد.

وی افزود: در مناطق عشایری شهرستان اهر بیش از ۱۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که از این ظرفیت برای تامین بیش از بیست درصد تولیدات و نیازهای لبنی و گوشت این شهرستان و حتی استان استفاده می شود.

رئیس اداره امور عشایر اهر همچنین از مرمت و بازسازی بیش از ۲۵۵ کیلومتر از راه های عشایری با هزینه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز خبر داد.

وی همچنین از سایر اقدامات عمرانی و خدماتی برای جامعه عشایری شهرستان اهر، ورزقان و هوراند را اجرای پروژه آبرسانی و برق رسانی به این پروژه ها در قشلاقات هوراند و تعمیق چاه‌های قشلاقات دده قشلاق و گوی درق شهرستان اهر و احداث آبشخور و نزدیک رسانی چشمه در ییلاقات شهرستان ورزقان جمعا با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستند.

صادق زاده همچنین از آبرسانی سیار به قشلاقات فاقد آب شرب بهداشتی، بازگشایی راه‌های مسدود شده ییلاقات هشت سر شهرستان هوراند در اثر بارش‌های سیل با همکاری ادارات مرتبط نیز خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});