• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

احداث اولین هتل سنتی تبریز توسط بخش خصوصی در کوی مجتهدیلر

  • کد خبر : 35075
  • 04 آبان 1400 - 10:45
احداث اولین هتل سنتی تبریز توسط بخش خصوصی در کوی مجتهدیلر
یاز اکو - شهردار منطقه هشت از احداث اولین هتل سنتی تبریز توسط سرمایه گذار خصوصی با مرمت و احیاء خانه مستهلک قدیمی در کوی مجتهدیلر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه هشت، علی مدبر شهردار منطقه ۸ افزود: این خانه تاریخی در کوی مجتهدیلر و در مجاورت شهرداری منطقه ۸ واقع شده است. در گذشته بدلیل عدم استفاده دچار فرسودگی شده است. دیوار بیرونی ساختمان که طی سال گذشته در آستانه ریزش قرار داشت با تشخیص به موقع کارشناسان منطقه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شد. و با همراهی مالک، مرمت و جداره سازی شد.

مدبر افزود: با توافقات انجام یافته با مالک این خانه، طی ماه های آتی عملیات احیاء ساختمان اعیانی به وسعت ۴۰۰ متر را آغاز خواهد شد. بعد از مرمت و احیاء این ساختمان تاریخی، به عنوان کاربری هتل سنتی فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی ترین کوچه های تبریز است، افزود: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده است.  در سالهای قبل بسیاری از مجتهد های استان از جمله آیت الله قاضی در این کوچه ساکن بوده اند.

شهردار منطقه هشت افزود: در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی خانه های تاریخی تبریز را با مشارکت مالکین مرمت کنیم. و به عنوان هتل و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهیم. و شهرداری منطقه هشت برآن است با تهیه و تصویب سیاستهای تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه های تاریخی به کاربریهای گردشگری باشد.

شهردار منطقه هشت تبریز با بیان اینکه قصد داریم مردم را با توانمندسازی بافت‎های فرسوده آشنا کنیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا مردم را در زمینه خانه‌ها و آثار قدیمی وارد عرصه کنیم. تا مردم با استفاده از تمهیدات و تسهیلات در زمینه احیای خانه‌های قدیمی توانمند شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});