• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
4

استانبول میزبان نشست بزرگی برای رسیدگی به تعادل های جدید، انرژی سبز خواهد بود

  • کد خبر : 35253
  • 05 آبان 1400 - 12:45
استانبول میزبان نشست بزرگی برای رسیدگی به تعادل های جدید، انرژی سبز خواهد بود
یاز اکو_انرژی پاک، تأثیر اقتصادی آن و همچنین توازن‌های جدید در زنجیره تأمین که به واسطه همه‌گیری ویروس کرونا مختل شده است، در نشستی بزرگ در استانبول که مقامات و مدیرانی از ترکیه و سایر کشورها را گرد هم می‌آورد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح پنجمین دوره اجلاس اقتصاد استانبول قرار است ۱۰ دسامبر با حمایت یک شرکت بزرگ انرژی های تجدیدپذیر ترکیه، با موضوع “اقتصاد سبز” برگزار می شود.

کورشاد توزمن، رئیس اجلاس اقتصاد استانبول گفت: «ما درباره اقتصاد سبز، اوراق قرضه سبز و مسائل سبز صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: در این نشست در مورد اینکه چگونگی تداوم فعالیت های اقتصادی در شرایط اب و هوایی اینده صحبت خواهد شد.

وی تاکید کرد:تغییرات آب و هوا بر همه کشورها تأثیر گذار خواهد بود و می بایست اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه در این خصوص انجام گیرد.

توزمن که وزیر اسبق تجارت خارجی ترکیه نیز هست، گفت: این رویداد به موضوعاتی مانند اهمیت اقتصاد سبز در توسعه پایدار، روند تغییر و تحول جهان در انرژی های تجدیدپذیر، تعادل های جدید در زنجیره تامین مختل شده توسط همه گیری و کشاورزی دیجیتال می پردازد.

توزمن گفت : تغییرات اقلیمی می تواند تعطیلی های اقلیمی ناگهانی را بر کشورها تحمیل کند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه کشورها درصدهای متفاوتی در انتشار دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای دارند، اما همه کشورها به نحوی از این موضوع متاثر خواهند شد.

وی تصریح کرد: ترکیه در بین کشورهای گروه ۲۰ رتبه ۱۶ و در بین کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) رتبه اول را در انتشار گازهای گلخانه ای دارد.

وی افزود: ترکیه دارای انتشار گازهای گلخانه ای حدود ۱ درصد است.

او همچنین در مورد قرارداد سبز اتحادیه اروپا گفت: این یک مدل رشد اقتصادی است و باید به عنوان یک استراتژی در نظر گرفته شود که به بخش‌ها و شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا شکل دهی، بازسازی و استفاده کارآمد از منابع را داشته باشند.

قرارداد سبز به دنبال بازنگری اقتصادی برای رسیدن به میزان صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است – هدفی که مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم در انرژی و زیرساخت‌های کم کربن است.

توزمن گفت: «ما به نقشه‌های راه نیاز داریم تا بتوانیم این فرصت‌ها را که با توافق سبز ایجاد می‌شوند ارزیابی کنیم و خطرات احتمالی را از بین ببریم.

وی معتقد است، حرکت به سمت اقتصاد کم کربن می تواند دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.

توزمن افزود: دستور کار جهانی آب و هوا حتی در طول همه گیری اولویت خود را از دست نداد، بلکه برعکس، در بسیاری از کشورها، به ویژه در اتحادیه اروپا، اهمیت بیشتری یافت.

وی افزود: در این مدت، شاهد هستیم که کشورها از جمله چین اهداف خود را در زمینه کربن خنثی اعلام کرده اند، در حالی که ایالات متحده به دستور کار توافقنامه آب و هوای پاریس بازگشته است.

ترکیه در اوایل این ماه آخرین کشور در گروه G-20 از اقتصادهای بزرگ بود که توافقنامه آب و هوای پاریس را تصویب کرد ان هم پس از سال‌ها درخواست که ابتدا باید به عنوان یک کشور در حال توسعه طبقه‌بندی شود تا از کمک‌های مالی و کمک‌های فنی برخوردار شود.

ترکیه در آوریل ۲۰۱۶ توافق نامه پاریس را امضا کرد.

هدف قرارداد پاریس در سال ۲۰۱۵، محدود کردن افزایش دمای جهانی به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد (۳٫۶ درجه فارنهایت) بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن است، در حالی که تلاشها برای محدود کردن افزایش به ۱٫۵ درجه سانتیگراد ادامه می یابد.

توزمن گفت: در چارچوب همه این تحولات، برای ترکیه بسیار مهم است که گام‌های محکمی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بردارد و از رقابت جهانی عقب نماند.

وی افزود: به همین دلیل، ما فکر می کنیم که باید توافقنامه آب و هوای پاریس را که اتحادیه اروپا در نسل بعدی توافقنامه های تجاری خود نیز به آن اشاره می کند، به عنوان یک اولویت استراتژیک در نظر بگیریم.

عبدالله دگر، رئیس کمیته اجرایی اجلاس اقتصاد استانبول نیز در این خصوص این نشست گفت : این رویداد در استانبول است اما بستری است که به مسائل جهانی می پردازد.

فیروز باغلیکایا، رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه نیز به نوبه خود گفت : گردشگران نیز توجه بیشتری به سیاست های زیست محیطی نشان داده اند و آگاهی در این زمینه در حال افزایش است.

اکنون گردشگران به سیاست های زیست محیطی کشوری که سفر می کنند توجه دارند. اگر ما خواهان جهانی زیست پذیرتر و پایدارتر هستیم، بسیار مهم است که به این خواسته های بسیار موجه پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد:اجلاس اقتصاد استانبول همچنین به اثرات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی اکوتوریسم می پردازد و انتظار می رود با حضور رئیس شورای جهانی اقتصاد سبز برگزار شود.

بشاران بایراک، نایب رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه نیز در ارتباط با این نشست گفت :استانبول اقتصاد بزرگ‌تری نسبت به بسیاری از کشورها دارد و کشوری با ۱۵ میلیون گردشگر خارجی در سال، صادرات حدود ۸۵ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی ۲۵۷ میلیارد دلاری است‌.

وی گفت : اکوسیستم ایجاد شده توسط اجلاس اقتصاد استانبول، مبنایی برای ارزش افزوده اقتصادی قوی و شبکه تجاری جهانی ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});