• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

«سونگون» شیر آمریکایی ساخت

  • کد خبر : 36442
  • 13 آبان 1400 - 10:15
«سونگون» شیر آمریکایی ساخت
یاز اکو - مجتمع مس سونگون در ادامه بومی سازی قطعات خارجی خود، شير توپي دوغاب 16 اینچ كلاس 600 با عملگر هيدروليكي پمپاژ باطله را که قبلا از محصولات امریکایی تامین می شد به همت مهندسین بومی طراحی، ساخت و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، این شیر که در جریان سفر دکتر محمد صابر شاهنوش مدیرعامل بازرگانی مس ایران به تبریز در سالن ساخت داخل شرکت تکنوتراش رونمایی شد، به وزن حدود ۳٫۵ تن ساخته شده است.

این تجهیز فولادی با تکنولوژی بالا، متشکل از۳ بخش اصلی بدنه شیر توپی۱۶ اینچ و عملگر هیدرولیکی می باشد که عمده متریال مورد استفاده در بدنه از فولاد کربنی st52 بوده و در عملگر هیدرولیکی از متریال مناسب و استاندارد برای اجزاء مربوطه استفاده شده است.

لازم به ذکر می باشد سازنده شیر آمریکایی جهت جلوگیری از کپی کاری سیستم شانه و چرخ دنده عملگر هیدرولیکی را به صورت خاص طراحی کرده که بعد از بررسی انجام گرفته طبق استاندارد های بین المللی مجددا طراحی و ساخته شد و همچنین آببندی قسمت توپی با آپ استریم که در نمونه خارجی با پلی یورتان بود و بعد از مدتی در اثر فشار و ذرات ساینده از بدنه شیر کنده و باعث تخریب توپی و درنتیجه منجر به خرابی شیر می شد از طرح آب بندی فلز با فلز با صافی سطح بالا استفاده گردید.

به گفته مدیران این پروژه بومی سازی، عمق ساخت داخل این شیر بزرگ به ۱۰۰ درصد رسیده و با داخلی سازی آن حدود ۲۰۰ هزار یورو کاهش ارزبری داشته است.

شایان ذکر است ولو ۱۸ اینچ دیسکی سال گذشته به همت مشترک مهندسین مس سونگون در دفتر فنی امور مهندسی«معاونت منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات آهنی»طراحی و در شرکت تکنو تراش تبریز ساخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});