• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

ترکیه موشک دفاع هوایی سیپر رقیب اس-۴۰۰ را با موفقیت آزمایش کرد

  • کد خبر : 37064
  • 17 آبان 1400 - 13:00
ترکیه موشک دفاع هوایی سیپر رقیب اس-۴۰۰ را با موفقیت آزمایش کرد
یاز اکو - یک مقام ارشد دفاعی ترکیه گفت: ترکیه سامانه موشکی دفاع هوایی دوربرد خود به نام سایپر را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی (SSB) اعلام کرد: آزمایش‌های مختلف سامانه پدافند هوایی داخلی که قرار است در سال ۲۰۲۳ وارد تسلیحات نظامی ارتش شود، ادامه خواهد یافت.

وی گفت : ترکیه به تولید تسلیحات جدید ادامه خواهد داد و شش سامانه دفاع هوایی مختلف خواهد داشت.

پروژه Siper توسط غول های دفاعی ترکیه Aselsan، Roketsan و شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه و موسسه تحقیق و توسعه صنایع دفاعی ترکیه هدایت می شود.

در همین راستا اولین تحویل در محدوده تولید سریال سامانه‌های کورکوت در سال ۱۳۹۸ انجام شد و سامانه پدافند هوایی سونگور نیز به بهره‌برداری رسید.

سامانه پدافند هوایی دارای قابلیت تیراندازی در حین حرکت به همراه شناسایی، تشخیص، شناسایی، ردیابی و تیراندازی ۳۶۰ درجه در شبانه روز است.

Sungur از نظر اثربخشی، مانورپذیری بالا، ظرفیت بالای ضربه به هدف و اقدامات متقابل از کلاس خود جلوتر است. این موشک مجهز به کلاهک تیتانیومی است و دارای قابلیت رؤیت است که امکان مشاهده هدف را از فاصله دور فراهم می کند.

در حالی که تحویل موشک های سامانه موشکی پدافند هوایی ارتفاع پایین هیسار-آ آغاز شده، تولید انبوه موشک های حصار-او نیز آغاز شده است. برد رهگیری سامانه Hisar-A 15 کیلومتر (۹٫۳ مایل) است، در حالی که برد سیستم Hisar-O 25 کیلومتر است. از سوی دیگر، Siper قرار است در سطحی باشد که بتواند با S-400 رقابت کند.

در ماه مارس، سامانه دفاع هوایی میان برد Hisar-O+، نسخه ارتقا یافته Hisar-O، شلیک آزمایشی را با موفقیت به پایان رساند که طولانی ترین آزمایش و بالاترین ارتفاع ازمایش شده درترکیه تا به امروز بود.

انتظار می رود سامانه پدافند هوایی در شرایط نامساعد جوی انواع تهدیدات هوایی ایجاد شده توسط هواپیماهای بالدار ثابت و چرخشی، بالگردها، موشک های کروز، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و موشک های هوا به سطح را از بین ببرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});