• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
11
معاون نظارت سازمان صنعت و معدن استان:

شفافیت تجاری در آذربایجان‌شرقی ۸۹ درصد است

  • کد خبر : 37529
  • 20 آبان 1400 - 16:00
شفافیت تجاری در آذربایجان‌شرقی ۸۹ درصد است
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۵۷۱ فعال تجاری دارای کد نقش در این خطه اعلام کرد: شفافیت تجاری استان ۸۹ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف پایدار روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه های «تجارت» و «انبارها»، گفت : ناکنون اطلاعات حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ انبار آذربایجان شرقی از طریق صحت سنجی، تایید و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ انبار جدید فعال نیز در سال جاری شناسایی و ثبت شده است.

وی افزود : به منظور فرهنگ سازی و آموزش سامانه ها از همه ظرفیت های اطلاع رسانی ، تبلیغاتی و آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی و انجمن های صنعتی استفاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه مبانی و الزامات ثبت اطلاعات توسط مشمولین در سامانه ها در برنامه های متعدد رادیویی و تلویزیونی تشریح شده است، ادامه داد : در ۲ سال گذشته دوره های متعدد توجیهی و آموزشی برای انجمن ها و رؤسای اتحادیه های مشمول سامانه جامع تجارت نظیر ، انجمن های فولاد ، پتروشیمی ، اتحادیه های فروشندگان مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی ، مرغ فروشان ، پکیج ، بنکداران مواد غذایی و روغن موتور برگزار شده است.

وی با اشاره به استقرار کارشناسان سازمان صمت آذربایجان شرقی در اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان به منظور پاسخگویی به فعالین تجاری و صنعتی در حوزه سامانه ها، گفت : فهرست فعالین تجاری کالاهای مشمول ، از سامانه ها به صورت مستمر استخراج و به حوزه بازرسی و ادارات صمت شهرستانها جهت اعمال نظارت های لازم ارسال می شود.

پایدار خاطر نشان کرد : در صورت عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه های یاد شده ، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});