• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

جنگ اوکراین و بازار داغ سربازان مزدور

  • کد خبر : 54917
  • 23 اسفند 1400 - 17:00
جنگ اوکراین و بازار داغ سربازان مزدور
یاز اکو - جنگ اوکراین در حالی وارد سومین هفته خود شده است که مقامات بلند پایه روسیه محاسبات خود را جنگ کوتاه مدت و برق آسا پی ریزی کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مطالعات اوراسیا، خاورمیانه، رسانه‌های انگلیس اسنادی را افشا کردند که نشان می دهد خبرگزاری های اصلی روسیه از جمله ریانووستی «متن پیروزی» برای خاتمه جنگ اوکراین در تاریخ ۲۶ فوریه یعنی سه روز پس از شروع حمله ارتش این کشور آماده کرده بودند. اما با ایجاد حلقه های مقاومت ارتش و مردمی اکراین و همچنین پافشاری مقامات بلندپایه این کشور و تسلیم نشدن در برابر خواسته های نظامی روسیه، این جنگ در حال ورود به مرحله جدید می باشد:

“جنگ نیابتی و فرسایشی “

سران نظامی روسیه به خوبی می‌دانند که برای اشغال و تداوم حضور نظامیان این کشور در اوکراین، کشوری که نزدیک به ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد, بیش از ۵۰۰ هزار نیروی نظامی نیاز می باشد و تدارک چنین تعدادی از پرسنل نظامی هم لحاظ مالی و هم به لحاظ لجستیک برای روسیه امکان پذیر نمی باشد. محاسبات روسیه بیشتر بر پایه جایگزین کردن حکومت فعلی کیف با یک حکومت روس گرا و جذب نیروهای محلی و ایجاد حکومت‌های محلی استوار بود، امری که تاکنون میسر نشده است. (اولین مورد محتملا در خرسون به وجود خواهد امد، روسیه در حال فراهم آوردن زیرساخت برای برگزاری یک رفراندوم برای اعلام خرسون به عنوان یک جمهوری می باشد.)

در کنار آن، آمریکا و انگلیس با تداوم حمایت مالی آشکار و پنهان خود در حال ارسال نیروهای مزدور از سراسر جهان می باشند، گفته می‌شود که تاکنون با ۴۰ هزار نفر به توافق رسیده‌اند. گفته می شود آمریکا برای سربازان حرفه ای روزانه مبلغ سرسام‌آور ۱۰۰۰ دلار خواهد پرداخت و آمریکا مبلغ ۱۳.۶ میلیارد دلار از بودجه دفاعی خود را به این امر اختصاص داده است (منابع موجود است). در سایه این تحولات، به صورت روزمره نیروهای جدیدی با تجهیزات پیشرفته و مخصوص «جنگ میدانی» وارد اوکراین می شود.

در آن سوی میدان نیز، روسیه علاوه بر کشاندن بخش اعظم نیروهای غیر رسمی خود یعنی «واگنر» به صحنه اوکراین اعلام داشته است که ۱۶ هزار نفر از خاورمیانه برای جنگیدن در کنار نیروهای خود را می پذیرد و زیرساخت های لازم برای انتقال آنها به سوریه را آماده کرده است. بخش اعظم این نیروها از سوریه جمع آوری و منتقل خواهد شد.

بهره سخن:

با توجه به نتیجه ندادن مذاکرات میان اوکراین و روسیه و همچنین اعلام مواضع اوکراین مبنی بر عدم تسلیم در برابر خواسته های نظامی روسیه و همچنین افزایش تلفات نظامی روسیه در تهاجمی زمینی به این کشور، تحرکات زیادی در عرضه ارسال نیروهای نظامی مزدور به اوکراین می باشد، امری که نشان می دهد جنگ اوکراین وارد مرحله فرسایشی و نیابتی شده است و در کوتاه مدت متوقف نخواهد شد، امری که با توجه به فشارهای سنگین اقتصادی بر روی روسیه تحریم زده، مطابق خواسته و به نفع روسیه نخواهد بود، پوتین یا باید کار را در کوتاه مدت و با تسخیر کیف یکسره کند و یا اینکه به حداقل راضی شده و برنامه ای برای توقف جنگ پی ریزی کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});