• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

گروه پوگا (Poga) و آینده قفقاز

  • کد خبر : 37657
  • 21 آبان 1400 - 20:02
گروه پوگا (Poga) و آینده قفقاز
پوگا که با نام "مدرسه نظامی وطن پرستان" نیز شناخته می شود، به واقع یک مدرسه می باشد اما محتوای درسی آن تماماً متفاوت است. معلمین مدارس بازنشستگان ارتش ارمنستان می باشند و محتوای درسی نیز شامل مواردی مانند «به کارگیری سلاح های آتشین, به کارگیری چاقو و سرنیزه برای ترور نزدیک, استفاده از مواد منفجره دست ساز, زندگی در طبیعت, هنرهای رزمی و کمک های اولیه» می باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ پس از شکست سنگین ارمنستان در برابر جمهوری آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه، تحولات سیاسی داخلی ارمنستان سمت و سوی جدیدی به خود گرفته است. علیرغم مغلوبیت روس گرایان در انتخابات پارلمانی این کشور و دفاع نسبی مردم ارمنستان از پاشینیان، گروه های ملی گرای این کشور دست به تاسیس زیر گروه ها و مجموعه های ملی‌گرایانه جدیدی زده اند که می تواند در آینده تحولات منطقه مهم باشد. یکی از این تشکیلات ها، پوگا می باشد.

 پوگا که با نام “مدرسه نظامی وطن پرستان” نیز شناخته می شود، به واقع یک مدرسه می باشد اما محتوای درسی آن تماماً متفاوت است. معلمین مدارس بازنشستگان ارتش ارمنستان می باشند و محتوای درسی نیز شامل مواردی مانند «به کارگیری سلاح های آتشین, به کارگیری چاقو و سرنیزه برای ترور نزدیک, استفاده از مواد منفجره دست ساز, زندگی در طبیعت, هنرهای رزمی و کمک های اولیه» می باشد.

 در کنار محتوای درسی، این گروه فعالیت گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی نیز دارد و در محتوای نوشتاری خود به آماده سازی ذهنی و جسمی مردم ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان و ترکیه تاکید دارد. به گفته آنها برای دفاع از مردم ارمنستان تنها ارتش این کشور کافی نیست و مردم غیرنظامی نیز می بایست برای جنگ با ترکیه و آذربایجان آماده باشند. در محیط آموزشی آنها شعارهای ضد ترکیه و آذربایجان به وفور دیده می شود و از دو کشور به عنوان دشمن ابدی یاد می شود. نقشه های موسوم به ارمنستان بزرگ، (شامل شرق ترکیه، بخشی از گرجستان، بخشی از جمهوری آذربایجان و بخشی از آذربایجان ایران) و معطوف کردن ذهنیت افراد آموزشی به آن، فلسفه اصلی آموزش این کمپ ها می باشد.

 این کورس‌ها که معمولاً در دوره های ۹۰ روزه برگزار می شود توسط یک ارمنی ساکن آمریکا تأسیس شده و از حمایت مادی ارامنه خارج از ارمنستان برخوردار است و به لحاظ تامین سلاح برای آموزش و همچنین بنا به گفته آنها مبارزه آینده با ترکیه و جمهوری آذربایجان، با گروه آسالا و پ ک ک در ارتباط است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});