• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
7
وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد:

ترکیه تمام تلاش خود را برای محافظت از مرزهای ناتو بکار می گیرد

  • کد خبر : 38739
  • 29 آبان 1400 - 15:00
ترکیه تمام تلاش خود را برای محافظت از مرزهای ناتو بکار می گیرد
یاز اکو_ ترکیه به عنوان دومین ارتش بزرگ از ناتو ، تمام تلاش خود را برای حفاظت از مرزهای این بلوک در برابر تروریسم و قاچاق انسان است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وزیر دفاع ترکیه گفت: ترکیه هر کاری را که لازم باشد برای حفاظت از مرزهای ناتو و اروپا در برابر تروریسم، قاچاق انسان و قاچاق کالا انجام می دهد.

آکار با یادآوری اینکه ترکیه به طور همزمان علیه داعش، القاعده، PKK/YPG و FETO می جنگد، گفت: ترکیه ۷۰ سال عضو ناتو بوده و همیشه وظایف خود را زیر سقف ائتلاف انجام داده است.

آکار تصریح کرد: با وجود تمام مشغله‌ها، ترکیه با شرکت در رزمایش‌ها و رویدادهای مختلف نظامی به همراهی با ناتو ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه جهان در حال گذراندن دوره ای پر از خطرات و تهدیدات جهانی و منطقه ای است، گفت: این فضا اهمیت سازمان های بین المللی دفاعی و امنیتی را افزایش می دهد.

ناتو از زمان جنگ جهانی دوم پایه و اساس امنیت اروپا بوده است. به عنوان موفق ترین اتحاد در تاریخ عمل کرده وما معتقدیم که ناتو به همان اندازه که همیشه بوده فعال است.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه به لطف نیروی دریایی آمادگی بالا ترکیه در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۸ مسئولیت نیروهای دریایی ناتو را برعهده خواهد گرفت، گفت: ترکیه نقش فرماندهی خود را در گروه ضربت مشترک با آمادگی بسیار بالا با موفقیت انجام داده است.

وی گفت :ترکیه میزبان تعدادی از نهادهای کلیدی ناتو در سرزمین های خود مانند مرکز تعالی امنیت دریایی، مرکز عالی دفاع در برابر تروریسم، و مرکز آموزش صلح برای مشارکت است.

وی افزود: تمام این ها نشان دهنده مشارکت ترکیه در دفاع از این ائتلاف و قابلیت های  بازدارندگی این کشور است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});