• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10
رئیس شورای شهر سهند:

شهر سهند، بخشداری شود/ شهرداری سهند تنها با اتکا به ارزش افزوده سرپا مانده است

  • کد خبر : 39222
  • 02 آذر 1400 - 19:14
شهر سهند، بخشداری شود/ شهرداری سهند تنها با اتکا به ارزش افزوده سرپا مانده است
رئیس شورای شهر سهند گفت: شهری با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت که قرار است در آینده میزبان احداث ۶۵ هزار واحد مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن و امثال آن باشد با کمبود و ضعف جدی زیرساخت‌ها روبروست و امکان تحمیل ۵۰۰ هزار نفر به این شهر را ندارد.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی- رئیس شورای شهر سهند نیز در نشست مشترک مدیران شهر جدید سهند یا حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان آنکه راه تعامل در این شهر گشوده شده است، گفت: خوشبختانه فضای بسیار خوب و همراهی در بحث مدیریت این شهر جاری است.

علی‌اصغر علی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در این شهر ساکن است گفت: لازم است با توجه به قدمت این شهر پسوند جدید از عنوان این شهر برداشته شود و این شهر در حداقل‌ترین شکل ممکن صاحب یک بخشداری شود‌.

رئیس شورای شهر سهند گفت: شهری با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت که قرار است در آینده میزبان احداث ۶۵ هزار واحد مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی مسکن و امثال آن باشد با کمبود و ضعف جدی زیرساخت‌ها روبروست.

وی تاکید کرد: سهند امکان تحمیل ۵۰۰ هزار نفر به این شهر را ندارد.

وی افزود: براساس آمار سازمان برنامه و بودجه ۱۳۳ هزار نفر جمعیت در سهند ساکن هستند که ما در تامین آب شرب، مدرسه، فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی با چالش‌های جدی روبرو هستیم، بی‌شک سرازیر کردن این بار سنگین جمعیتی به سهند بدون تامین زیرساخت‌ها، علمی و اصولی نیست.

وی افزود: سهند با توجه به موقعیت جغرافیایی خود ظرفیت توسعه‌ی همه جانبه را دارد اما این توسعه منوط به تامین زیرساخت‌هاست.

وی نبود آرامستان و عدم پیشرفت فیزیکی احداث بیمارستان کلنگ‌زنی شده سهند را از دیگر کمبودها و مشکلات جدی این شهر دانست.

شهرداری سهند تنها با اتکا به ارزش افزوده سرپا مانده است

وی با بیان اینکه شهرداری سهند تنها با اتکا به ارزش افزوده سرپا مانده است، گفت: ارزش افزوده‌ای که امروز دریافت می‌کنیم مربوط به سال ۹۵ و آمار زمانی است که در آن جمعیت ۸۵ هزار نفر بوده است اما اگر این روند ادامه یابد ما باید تا سال ۱۴۰۵ منتظر باشیم تا جمعیت ۵۰۰ هزار نفر شود و تا آن زمان تنها با ارزش افزوده ۸۵ هزار نفر جمعیت شهر را اداره کنیم.

رئیس شورای شهر سهند تاکید کرد: طرح موانع قانونی برای عدم حل مشکلات زیرساختی برای افکار عمومی قانع کننده نیست و این شهر به سمت ۵۰۰ هزار نفری شدن جمعیت در حرکت است و لازم است تا تامین زیرساخت‌های آن به شکل جدی دنبال شود.

رئیس شورای شهر سهند با اشاره به مشکلات موجود در مساکن مهر گفت: وجود ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در این شهر که متاسفانه اغلب آنها هنوز موفق به کسب سند نشده‌اند موجب بروز مشکلات عدیده برای صاحبان این واحدها شده است و امیدواریم تا شرکت عمران، بودجه‌ای را برای به اتمام رساندن این پروژه‌ها اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: کمبود آب در تابستان امسال به شکل جدی در شهر سهند نمود یافت و امیدواریم تا شرکت عمران با تسهیل در روند تکمیل و تحویل تصفیه‌خانه موجب شود تا آب فضای سبز این شهر از این محل تامین شده و مانع از هدر رفت آب شرب در مصرف فضای سبز شود.

تنها دو بانک برای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت سهند وجوددارد

وی با انتقاد از نبود شعب بانکها در شهر جدید سهند گفت: در حال حاضر تنها دو بانک برای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت سهند وجود دارد، هرچند رایزنی‌هایی از سوی شهرداری صورت گرفته تا چندین بانک دولتی نیز در سهند ایجاد شعبه کنند ولی لازم است تا از بانک‌های خصوصی نیز برای حضور در این شهر دعوت شود.

وی تصریح کرد: شرکت عمران متعهد شده است تا زمین لازم را در اختیار ارگان‌های دولتی و خدمت رسانی قرار دهد.

رئیس شورای شهر سهند با اشاره به بحث اخذ عوارضی در آزادراه تبریز سهند گفت:‌ این مسئله برای مردم این شهر اسفناک است، نباید فراموش کنیم که اغلب مردم سهند از توان مالی کافی برخوردار نیستند.

وی خواستار ورود نمایندگان مجلس و اتخاذ تدابیری برای برگشت یک جای سرمایه به سرمایه‌گذار این آزادراه و حذف عوارضی شد.

وی با انتقاد از رویکردی که در سال‌های گذشته در خصوص سهند وجود داشته گفت: متاسفانه عده‌ای تنها به دنبال فرصت‌طلبی و سودجویی به سهند آمدند، دهکده‌ی ورزشی را بدون اخذ مجوز از شهرداری گودبرداری کردند و یا سرمایه‌گذارانی بودند که بارها از پرداخت عوارض شهرداری سرباز زدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});