• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اردوغان تاکید کرد: ترکیه از برنامه اقتصادی تولید محور منصرف نخواهد شد

  • کد خبر : 39739
  • 06 آذر 1400 - 19:45
اردوغان تاکید کرد: ترکیه از برنامه اقتصادی تولید محور منصرف نخواهد شد
یاز اکو_ رجب طیب اردوغان در 26 نوامبر در خطاب به شهروندان استان ازمیر در غرب این کشور گفت: ترکیه هرگز از برنامه اقتصادی مبتنی بر تولید، اشتغال و تراز حساب جاری منصرف نخواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، وی تاکید کرد: «تسلیم بودن کسانی که نرخ سود بالا، تورم و تله ارزی را سرنوشت کشور ما می‌دانند، درماندگی آموخته‌ نامیده می‌شود.

 اردوغان خاطرنشان کرد: ما بر این سندرم درماندگی آموخته شده غلبه کرده‌ایم و کشورمان را در بسیاری از زمینه‌ها از صنعت دفاعی گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی به بالاترین لیگ ارتقا داده‌ایم و در سیاست‌های اقتصادی نیز به آن دست خواهیم یافت.

رئیس جمهور اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه به محض روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه نسخه های صندوق بین المللی پول را که به عنوان ابزار اصلی قیمومیت بر کشورهای در حال توسعه به کار گرفته شده بود، کنار گذاشت، گفت: ما شروع به ایجاد زیرساخت های برنامه خودمان برای توسعه و اقتصاد کردیم و نسخه های صندوق بین المللی پول، که مردم را محکوم به فقر، قحطی و بیکاری می کند وهر کجا که اعمال شده با شکست مواجه مواجه بود پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: پشت هر قدمی که برمی‌داریم یا هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهیم و هر کاری که در کشورمان راه‌اندازی می‌کنیم، هدفمان ارتقای ترکیه به جایگاهی است که بتواند با ابزارها و توانایی‌های اقتصادی خود به مسیر خود ادامه دهد. 

وی گفت:حتماً به خاطر دارید که از لحظه ای که اعلام کردیم بدهی ۲۳٫۵ میلیارد دلاری خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت می کنیم و دیگر هرگز قراردادی با این صندوق تمدید نمی کنیم، نتوانستیم از مشکلات خلاص شویم. ما معتقدیم که جهان بزرگتر از ۵ است تا اشتباه بودن سیستم امنیت جهانی را برجسته کنیم. 
رئیس جمهور اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه به کسانی با باج دادن به سازمان هایی همانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به فکر دوام هستند اعتراض می کند و می گوید، جهان بزرگتر از ۵ است.
وی اظهار داشت: ترکیه هرگز از تولید و اشتغال خود منصرف نخواهد شد. و برنامه اقتصادی تراز محور را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});