• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

توسعه مسیرهای ترانزیتی آذربایجان غربی ضروری است

  • کد خبر : 40190
  • 09 آذر 1400 - 17:00
توسعه مسیرهای ترانزیتی آذربایجان غربی ضروری است
یاز اکو - استاندار آذربایجان غربی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت های ترانزیت و حمل و نقل استان ضروری بوده و امیدواریم با توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت های مرزی استان و همسایه بودن با سه کشور گفت: ترانزیت و تجارت مرزی یکی از پیشران های مهم پیشرفت استان است. ضروری است برای بهره مندی بیشتر از این ظرفیت مهم، توسعه مسیرهای جدید ترانزیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با قدردانی از توجه ویژه رییس جمهوری به تامین مسکن در کشور بر لزوم توجه به ساخت مسکن در بحث نهضت ملی مسکن و تامین زیر ساخت های آن در استان تاکید کرد و ادامه داد: تسریع در شروع و رفع موانع موجود نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی نیز از ضروریات است.

اهمیت اقتصادی کردن زیرساختها و پروژه های عمرانی

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت اقتصادی کردن زیرساخت ها و پروژه های عمرانی در استان بیان کرد: تقویت زیرساخت های عمومی، توسعه حمل و نقل ریلی، استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی و زمینی استان توسط وزارت راه و شهرسازی برای این استان بسیار حائز اهمیت است.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان اضافه کرد: ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی در اجرای ماموریت های این بخش می تواند بسیار موثر باشد.

وی پیشنهاد داد تا در سریعترین زمان جلسه مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای حل مسایل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی برگزار شود.

وی بر استفاده از مدل‌های جدید مالی با محوریت بخش خصوصی، صندوق توسعه ملی و دولت برای اجرای پروژه های توسعه ای و زیرساختی زیرمجموعه راه و شهرسازی در استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف گفت: ایجاد هاب اقتصادی منطقه‌ای با محوریت آذربایجان غربی جزو اولویت ها بوده که مقدمات اجرایی طرح مطالعاتی این بخش فراهم شده است.

قول مساعد وزیر راه در خصوص استقلال مدیریت راه آهن آذربایجان غربی 

وزیر راه شهرسازی نیز در این دیدار از پیگیری های استاندار آذربایجان غربی برای اجرای طرح ها و پروژه های زیر ساختی در حوزه حمل و نقل استان قدردانی کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی آماده حل مسایل و مشکلات این حوزه در آذربایجان غربی است .

رستم قاسمی همچنین در خصوص استقلال مدیریت راه آهن آذربایجان غربی و ایجاد اداره کل راه آهن استان قول مساعد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});