• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
10

فرماندار تبریز از گسترش این شهر انتقاد کرد

  • کد خبر : 40393
  • 11 آذر 1400 - 8:45
فرماندار تبریز از گسترش این شهر انتقاد کرد
یاز اکو - فرماندار شهرستان تبریز با انتقاد از گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی گفت: بزرگ ترین مساله این شهر آب شرب است که ۵۵ درصد آن از زرینه رودی که روز به روز در حال خشک شدن است، تامین می‌شود و با این وضعیت گسترش شهر کار اشتباهی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی در کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم‌آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم این طرح اجرایی شود که کار بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست، کشاورزی و باغ شهری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث تداخل ارضی و تجاوز به حریم ها در تبریز بسیار اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید این حریم ها را حفظ کنند و از آنها برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

مهدوی ایجاد شهرک کشاورزی را علاوه بر تامین امنیت غذایی، باعث، ارتقای معیشت کشاوزان، ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان و حفظ محیط زیست و جذب گردشگر دانست و بر عملیاتی کردن باغ شهر تبریز تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز نیز این شهرستان را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در بخش زراعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شد و سه هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده است.

فرامرز افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸۰۰ هکتار گندم، ۸۰۰ هکتار جو، ۴۵۰ هکتار نخود و ۲۵۰ هکتار علوفه دیم هدف گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});