• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
در نشست خبری اجرای تئاتر «فنز» مطرح شد؛

زمزمه های واگذاری تنها سالن دولتی تئاتر تبریز نگران کننده است

  • کد خبر : 40881
  • 14 آذر 1400 - 20:02
زمزمه های واگذاری تنها سالن دولتی تئاتر تبریز نگران کننده است
یاز اکو - نشست خبری نمایش "فنز" شب گذشته با حضور عوامل نمایش و اصحاب رسانه در محل موسسه فرهنگی الف برگزار شد.

نشست خبری نمایش “فنز” برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، نمایشنامه “فنز” اثر استاد محمد رحمانیان است که به یک خانواده انگلیسی هوادار یک تیم فوتبال می‌پردازد.
این نمایش با کارگردانی نازیلا ایرانزاد بنام به روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش محمد پورعبدالله فرشباف نقش فرانکی شلتون، کارن کیان‌مهر نقش شانی شلتون، مهدی سمساری نقش جِی جِی، نسرین فاتح نقش نانسی شلتون، نگار یمینی فر نقش اگنس شلتون و بهزاد وحدت پناهی نقش گزارشگر را بر عهده دارند.
طاها مزروقی به عنوان تهیه کننده و احسان مقدم به عنوان مدیر تولید در این نمایش همکاری می کنند.
این نمایش از ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در سالن تئاتر مستقل تبریز موسسه فرهنگی الف و با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه بر روی صحنه خواهد رفت.

نازیلا ایرانزاد بنام که پیش از این نمایش مسیو ابراهیم را بروی صحنه برده بود با اشاره به اقدامات متولیان فرهنگی و هنری در راستای حمایت از گروه های هنری گفت: متاسفانه متولیان فرهنگی علیرغم اینکه از مشکلات اصناف مختلف هنری آگاه هستند به جای رفع این مشکلات فقط در حال برگزاری جشنواره هستند. جشنواره ای که هیچ دردی از جامعه هنری دوا نمی کند و می توان گفت دچار جشنواره زدگی شده ایم.
حمایت از گروه های هنری وظیفه متولیان فرهنگی و هنری است اما متولیان امر تنها به برگزاری جشنواره بسنده می کنند و علاقه ای به رسیدگی به مشکلات ندارند.
وی در پاسخ به این سوال که مشکلی در تامین محل تمرین و سالن اجرا داشته اند یا خیر گفت: خوشبختانه با وجود تئاتر مستقل تبریز مشکلی در این مورد نداشته ایم و می توان گفت این مجموعه جانی دوباره به تئاتر بخشیده است اما به نظرم وجود مجموعه های مستقل دلیل نمی شود که مجموعه های دولتی به صورت کلی تعطیل شوند. چرا که این وظیفه اداره کل ارشاد اسلامی است که محل تمرین و اجرا به صورت رایگان در اختیار برخی از گروه هایی که نیاز به حمایت دارند قرار دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا زمزمه هایی درباره واگذاری تنها سالن دولتی تئاتر شنیده می شود که به نظرم به ضرر تئاتر تبریز تمام خواهد شد.

حال تئاتر تبریز خوب نیست
ایرانزاد بنام در پاسخ به این سوال که پاندمی کرونا چه تاثیری بر خانواده تئاتر گذاشت، گفت: پاندمی کرونا مانند همه صنف ها به صنف ما هم آسیب زد و باعث وقفه ای طولانی در تمرین و اجراها شد اما علاوه بر تاثیر کرونا بر تئاتر به نظر من حال تئاتر تبریز خیلی خوب نیست. چرا که ما شاهد هستیم که پیشکسوتان تئاتر ما دیگر در صحنه ها دیده نمی شوند و کسانی که هیچ تجربه یا تحصیلاتی در این زمینه ندارند به راحتی می توانند وارد این حرفه شوند و کسی سراغ پیشکسوتان تئاتر نمی رود.
در ادامه این نشست محمد پورعبدالله فرشباف بازیگر نقش فرانکی شلتون با اشاره به نقش خود گفت: فرانکی شلتون از شخصیت حقیقی من خیلی متفاوت است اما من با کمک کارگردان سعی کرده ام خودم را به این نقش نزدیک کنم.
خالق و صدا پیشه کاراکتر عروسکی خلیل بحران درباره تفاوت های بازیگری تئاتر و جانبخشی به یک کاراکتر عروسکی گفت: قطعا این دو ژانر کاملا متفاوتی هستند و من حس و حال های مختلفی را در اجرای این دو نقش تجربه می کنم اما کار تئاتر و همکاری با کارگردانی که آثاری متفاوت و کم نقص ارائه می دهند همواره مد نظرم بود و از این بابت خوشحالم که توانستم در کنار این گروه باشم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});