• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

پل جدیدی در مرز جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ساخته خواهد شد

  • کد خبر : 41206
  • 17 آذر 1400 - 8:30
پل جدیدی در مرز جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ساخته خواهد شد
یاز اکو- جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان برای ساخت پل جدید بر روی رودخانه آستاراچای توافق کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، این مطلب را خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران اعلام کرد.

وی گفت: ساخت این پل با هدف افزایش ترافیک بین دو کشور و ترانزیت بین المللی انجام می شود. نشست مشترک مقامات ایران و آذربایجان ۱۶ آذر در آستارا برگزار شد. در این جلسه مقرر شد پل جدیدی بر روی آستاراچای در مجاورت پل راه آهن احداث شود. پیش بینی شده است عملیات احداث این پل ۱۵ ماه بطول انجامد.

به گفته وی این پل ۴ بانده به طول ۹۷ متر و عرض ۳۲ متر خواهد بود: ایران و آذربایجان مشترکاً برای ساخت این پل سرمایه گذاری خواهند کرد. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران طی روزهای آینده نشست مشترکی با مقامات آذربایجانی خواهد داشت و در آن توافقنامه این پروژه امضا خواهد شد.

خادمی خاطرنشان کرد در جلسه امروز مشکلات پایانه بار راه آهن آستارا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم بر بهبود عملیات در پایانه بار گردید.

رحمان همتوف معاون توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان نیز با بیان اینکه روابط اقتصادی و سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان همواره بر اساس اصول برادری و حسن همجواری بوده است، گفت: احداث راه آهن آستارا (ایران) – آستارا (آذربایجان) نمونه بارز و موفق این رابطه مشترک است. آذربایجان علاقمند به ساخت یک پل جدید بر روی آستاراچای است و برای این پروژه آمادگی دارد.

لازم به ذکر است که مقامات جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران از محل پل جاده ای جدید در نزدیکی پل راه آهن آستارا- آستارا و پایانه راه آهن در شهر آستارا بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});