• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
یوسفیان ملا:

سلام علیک کردن با مردم» برنامه اقتصادی است؟/ وقتی دیدم وزرا هم را نمی شنتاختند گفتم انالله و انا علیه راجعون!

  • کد خبر : 41313
  • 17 آذر 1400 - 18:15
سلام علیک کردن با مردم» برنامه اقتصادی است؟/ وقتی دیدم وزرا هم را نمی شنتاختند گفتم انالله و انا علیه راجعون!
یاز اکو - عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: درست است که فقط چند ماه از شروع به کار دولت گذشته، اما این مدت برای برنامه‌ریزی کافی و حتی زیاد بود. انتظار نداشتیم که این مدت همه مشکلات حل شود، اما حتی برنامه هم مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نامه نیوز، وضعیت اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم بد بود و بدتر هم شده است، آنقدر که انتقادات به آنتن تلویزیون هم کشیده و مجری برنامه خطاب به مسئولان تاکید می‌کند که ما خیالمان راحت نیست. 

در همین حال شاهدیم که برخی سیاسیون و مشخصا چهره‌های کهنه‌کار در جریان اصولگرا اخیر از در هشدار به دولت در آمده و یادآور می‌شوند که این مسائل باید هرچه زودتر حل شود. از محمدرضا باهنر که تاکید می‌کند کار با دستور دادن پیش نمی‌رود گرفته تا توکلی که نامه نوشته و از تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گوید. 

شروع انتقادات اصولگرایان از دولت به مجلس نیز کشیده و اخیرا شاهد تذکرات و انتقاداتی از این تریبون هستیم. رسانه‌های اصولگرا نیز تقریبا از این وضعیت استقبال کرده‌اند. گلایه دولتی‌ها از منتقدان هم آرام آرام به گوش می‌رسد. علت اصلی این وضعیت اما چیزی نیست غیر از مشکلات اقتصادی.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا فعال سیاسی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس می‌گوید: «شرایط به نحوی است که افرادی که از این اوضاع مصون باشند خیلی معدود هستند. ۷۰، ۸۰ درصد جامعه درگیر مشکلات اقتصادی هستند و حتی آنهایی که بالای خط فقر هستند هم مشکلات را حس می‌کنند. به تبع این مشکلات اقتصادی، فشار روانی شدیدی به مردم و خانواده‌ها وارد می‌شود، لذا آقایانی که در انتخابات رقیب نبودند، حرف می‌زنند و ایرادی هم ندارد. آنهایی که در انتخابات رقیب بودند البته سکوت کرده‌اند تا متهم نشوند که چون رقیب بوده‌اند الان انتقاد می‌کنند.»

 
 

وی افزود: «درست است که فقط چند ماه از شروع به کار دولت گذشته، اما این مدت برای برنامه‌ریزی کافی و حتی زیاد بود. انتظار نداشتیم که این مدت همه مشکلات حل شود، اما حتی برنامه هم مشاهده نمی‌کنیم. مگر می‌شود که در کوچه و پس‌کوچه با مردم سلام‌علیک کرد و اسمش را برنامه اقتصادی گذاشت؟! این برنامه است که بگوییم قانون بودجه را نازک کردیم!»

او با تاکید بر اینکه «کسی برنامه را لمس نمی‌کند و نمی‌دانیم قرار است چه کار کنند» گفت: «یک بار لایحه اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی را با دو فوریت به مجلس می‌برند و مجلس می‌بیند که با تصویب آن داستان‌ها به وجود می‌آید، موافقت نمی‌کند. بعد می‌بینیم که وزیر بهداشت می‌گوید نمی‌توانیم از ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف‌نظر کنیم، چون فشار به مردم متحمل می‌شود. این وضعیت یعنی برنامه‌ای در کار نیست، به هر حال سالی که نکوست از بهارش پیداست.»

 
 

یوسفیان ملا ادامه داد: «می‌گویند بازی که گوشت‌خوار است از کجی نوک‌اش پیداست. چند ماه گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده، تا حرف هم بزنیم می‌گویند مگر چند ماه گذشته! درحالی که این مدت برای برنامه‌ریزی خیلی زیاد است».

وی تاکید کرد: «دولت باید بگوید که چه برنامه‌های اقتصادی دارد. مثلا می‌خواهند مساله سوخت را چه کنند؟ پرداخت یارانه را چطور می‌خواهند ادامه دهند؟ وقت و زمان می‌گذرد و می‌گویند صبر کنید! ما که انتظار حل همه مشکلات اقتصادی را نداریم و می‌دانیم این انتظار درستی نیست، اما انتظار داریم که برنامه‌هایشان را ارائه دهند. متاسفانه هیچ خبری نیست و وقتی دیدم که وزرا در صحن علنی مجلس همدیگر را نمی‌شناختند، گفتم انالله و انا علیه راجعون. وزیری که فردا با وزیر دیگر مسوولیت تضامنی دارد، او را نمی‌شناسد، صحبت نکرده و برنامه‌ریزی نکرده است پس باید فاتحه کار را خواند.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});