• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

۳۵۹ میلیارد تومان پرونده تخلف برای اصناف آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

  • کد خبر : 42533
  • 26 آذر 1400 - 12:30
۳۵۹ میلیارد تومان پرونده تخلف برای اصناف آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماه سال جاری ۶ هزار و ۲۹۴ پرونده تخلف به ارزش حدود ۳۵۹ میلیارد تومان برای اصناف استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف پایدار، روز جمعه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه این پرونده ها به دنبال انجام ۱۱۲ هزار و ۴۶۱ بازرسی از اصناف این استان تشکیل شده است، افزود: در این مدت ارزش پرونده های تخلفاتی تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازرسی انجام شده در این مدت مربوط به شهرستان‌های تبریز، بناب، اسکو، مراغه و میانه بوده است، اظهار داشت: گرانفروشی، عدم صدور فاکتور فروش و عدم درج قیمت کالا از جمله تخلفات صنفی در این استان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح نظارتی شب یلدا نیز به منظور تامین اقلام مورد نیاز و جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی و با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان از ۲۰ آذر تا اول دی ماه اجرا می شود.

پایدار، ادامه داد: در طرح نظارتی شب یلدا کنترل و نظارت بر فرایند صدور فاکتور، رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی، نحوه عرضه اقلام اولویت دار شب یلدا در میادین عمده فروشی میوه و واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل ،خشکبار و شیرینی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآوری کرد: در طول سال و ایام ویژه نیز گشت های مشترک به صورت میدانی و مستمر در حوزه تامین و توزیع اقلام اساسی در قالب همکاری با سایر دستگاه های متولی اجرا می شود و تمهیدات لازم در جهت اقدامات نظارتی با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه های بارفروشان، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و قنادان در این زمینه اتخاذ شده است.

پایدار، افزود: از مرداد ماه سال جاری مسوولیت نظارت بر محصولات کشاورزی، غذایی و دامی اعم از گوشت، مرغ، تخم مرغ، انواع و اقسام نان از این سازمان منفک و به سازمان جهاد کشاورزی واگذار و دستورالعمل لازم در این خصوص از ۲۰ آبان ماه ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});