• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

شهردار: فروشگاه‌های توزیع گوشت کشتارگاه تبریز افرایش می‌یابد

  • کد خبر : 43483
  • 02 دی 1400 - 18:30
شهردار: فروشگاه‌های توزیع گوشت کشتارگاه تبریز افرایش می‌یابد
یاز اکو - شهردار تبریز با تاکید بر حمایت از طرح های توسعه ای سازمان کشتارگاه صنعتی این شهر، گفت: بر همین اساس تعداد فروشگاه های عرضه مستقیم گوشت قرمز کشتارگاه در سطح شهر را افزایش می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباس رنجبر روز پنجشنبه در بازدید از کشتارگاه صنعتی تبریز، اظهار داشت: یکی از رسالت های اصلی و مهم کشتارگاه های شهر کمک به تعادل سازی قیمت هاست که بر همین مبنا افزایش تعداد فروشگاه های عرضه گوشت گرم قرمز در کلان شهر تبریز جزو برنامه های اولویت دار سازمان کشتارگاه صنعتی و شهرداری تبریز قرار دارد.

وی افزود: با انجام بررسی های کارشناسی و هماهنگی با سایر سازمان ها و ارگان هایی مربوطه می توانیم در قسمت های مرکزی و پرتراکم تبریز اقدام به راه اندازی فروشگاه های عرضه مستقیم فرآورده های کشتارگاه صنعتی تبریز کنیم تا دسترسی شهروندان به این اقلام راحت و با هزینه های پایین صورت بگیرد.

رنجبر با اشاره به بررسی مسایل و مشکلات کشتارگاه صنعتیی تبریز با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان، گفت: در این نشست مسایلی همچون کمبود ناوگان حمل و نقل گوشت قرمز، کمبود نیروی انسانی و اجرای طرح های توسعه ای این سازمان مورد کنکاش قرار گرفت و مقرر شد تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل و فصل این موارد اقدام شود.

وی از کشتارگاه صنعتی تبریز به عنوان یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین کشتارگاه های کشور نام برد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه افزون بر ۲ هزار راس دام سبک و سنگین در این واحد مهم صنعتی و خدماتی کشتار و به بازار مصرف عرضه می شود که البته ظرفیت اسمی کشتارگاه تبریز در مواقع اظطراری این اجازه را می دهد تا با چند برابر ظرفیت کنونی فعالیت کند.

رنجبر تامین مواد غذایی و توجه به امنیت غذایی مردم را یکی از رسالت های مهم و محوری کشتارگاه صنعتی تبریز برشمرد و با بیان اینکه در این زمینه کشتارگاه تبریز کارنامه ای موفق و درخشان دارد، گفت: در حال حاضر با حضور ۶ دامپزشک به صورت مستمر در سالن های مختلف کشتارگاه تبریز، تمامی موارد بهداشتی و سلامت دام به طور دقیق مورد بررسی و تایید نهایی قرار می گیرد.

وی کنترل انواع بیماری های دام و مشترک بین دام و انسان در کشتارگاه صنعتی تبریز را عالی توصیف و اضافه کرد: در همین زمینه با راه اندازی واحد سونوگرافی از کشتار دام های آبستن در این مکان جلوگیری می شود تا شهروندان با فراغ بال بیشتر از محصولات بهداشتی کشتارگاه صنعتی تبریز استفاده کنند.

رنجبر شناسنامه دار کردن گوشت های استحصالی در کشتارکاه صنعتی تبریز را یکی از مهمترین ویژگی های این واحد عنوان کرد و افزود: این طرح می تواند برای اطمینان خاطر مصرف کنندگان گامی بسیار مهخم تلقی شود که طی آن شهروندان از نوع و تاریخ کشتار دام مورد استفاده خود به طور دقیق اطلاع می یابند.

تامین گوشت قرمز تبریز و ۱۰ شهر استان توسط کشتارگاه صنعتی تبریز

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری نیز در این بازدید با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز در این شهر و طبق توافق با پیمانکارمان در فروشگاه‌های کشتارگاه، گوشت قرمز در این فروشگاه‌ها تعدیل و به قیمت مناسب عرضه می‌شود، به فعالیت ۲ فروشگاه این سازمان به صورت پایلوت در منطقه گلشهر و داخل سازمان اشاره کرد و افزود: در این فروشگاه ها گوشت کشتار شده در کشتارگاه های تبریز با همکاری بخش خصوصی به قیمت مناسب توزیع می شود.

کریم قدرتی اظهار کرد: در این فروشگاه ها گوشت شناسنامه دار نیم شقه گوسفند نر بره کشتار روز و مخلوط با دمبه، گوشت شناسنامه دار گوسفند نر بره کشتار روز بدون دمبه، ران گوسفند نر بره، گوشت شناسنامه دار گوساله نر جوان کشتار روز مخلوط بدون استخوان و بدون چربی به قیمت های مصوب عرضه می شود.

به گفته وی کشتارگاه صنعتی تبریز علاوه بر تامین گوشت قرمز این شهر به تامین نیاز ۱۰ شهر آذربایجان‌شرقی نیز کمک می‌کند.

قدرتی افزود: در این مجموعه صنعتی انواع دام های سنگین و سبک حلال گوشت مانند گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ برای مصارف خانگی و صنعتی کشتار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});