• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رجب طیب اردوغان تاکید کرد:

مدل جدید اقتصادی، ترکیه را در بین ۱۰ اقتصاد برتر قرار خواهد داد

  • کد خبر : 43874
  • 05 دی 1400 - 20:00
مدل جدید اقتصادی، ترکیه را در بین ۱۰ اقتصاد برتر قرار خواهد داد
یاز اکو_رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه نرخ بهره بالا عامل تورم بالا است، گفت: مدل اقتصادی جدیدی که دولت اخیراً شروع به اجرای آن کرده است، به ترکیه کمک می کند تا به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان تبدیل شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت اردوغان در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه گفت: با برنامه جدید اقتصادی، ما به سرعت به سمت هدف خود برای قرار دادن ترکیه در بین ۱۰ اقتصاد برتر پیش می رویم.
وی گفت:مدل جدید سرمایه گذاری، تولید، صادرات و اشتغال را به عنوان ارکان اصلی رشد اقتصاد ترکیه با کاهش نرخ بهره در اولویت قرار می دهد.
وی تاکید کرد: نرخ بهره ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر می کند. ما این چرخه را می شکنیم و اجازه می دهیم مردم ما به هدف اصلی برسند.
اردوغان گفت: ترکیه به لطف زیرساخت‌هایی که دولت‌های حزب عدالت و توسعه در ۱۹ سال گذشته فراهم کرده‌اند، در برابر همه بحران‌های اقتصادی جهانی مقاوم بوده است و باید توضیح دهیم که هدف نهایی ما برای تبدیل شدن به یکی از ۱۰ اقتصاد برتر جهان یک واقعیت نزدیک است. و دیگر یک رویا نیست.»
اردوغان یادآور شد که حزب عدالت و توسعه اهدافی برای سال ۲۰۲۳، صدمین سالگرد جمهوری ترکیه و چشم‌اندازی برای سال ۲۰۵۳، ششصدمین سالگرد فتح استانبول دارد و برخی از قدرت‌های خارجی و همدستان آنها را به دلیل تلاش برای سرکوب آنها مقصر می داند.

 وی افزود:ما باید به [شهروندانمان] بگوییم که توطئه‌های تخریب اقتصاد ما با هدف منحرف کردن ما از اهدافمان است. باید به آنها بگوییم که بازی های اخیر نرخ سود و ارز ،بخشی از این دسیسه است، اما ما قدرت و اراده کافی برای شکست دادن آن ها را داریم.»

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه همه این اهداف تعیین شده برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۵۳ می تواند توسط این حزب قابل اجرا باشد، گفت: اگر ترکیه توانسته تا این حد پیش رود، به لطف حکومت دولت حزب عدالت و توسعه از اوایل دهه ۲۰۰۰ است.
اردوغان گفت : برخی از قدرت های خارجی از ساختن ترکیه بزرگ و قدرتمند ناراضی هستند.
وی حزب اصلی اپوزیسیون را به دروغگویی علیه دولت عدالت و توسعه متهم کرد.

 وی گفت: «ما باید مردم خود را متقاعد کنیم که اگر حاکمیت این کشور به آنها [ائتلاف مخالفان] برسد، همانطور که در استانبول پس از انتخابات شهرداری [در سال ۲۰۱۹] شاهد بودیم، ترکیه با بزرگترین بلایا مواجه خواهد شد».
اردوغان با فراخواندن تمامی شاخه های حزب عدالت و توسعه برای تجهیز تلاش ها برای انتخابات آتی در سال ۲۰۲۳، اظهار داشت : مخالفان نیز به شیوه ای بسیار جاه طلبانه تر و با حمایت در جهت برگزاری انتخابات تلاش می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});