• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
معاون توسعه بازار کشتیرانی:

اقتصاد ایران، پس از یک دوره رکود دوساله شاهد روند بهبود نسبی است

  • کد خبر : 44203
  • 08 دی 1400 - 11:00
اقتصاد ایران، پس از یک دوره رکود دوساله شاهد روند بهبود نسبی است
یاز اکو - معاون توسعه بازار کشتیرانی گفت: در سالهای گذشته اقتصاد ایران تحت تأثیر عوامل متعددی قرار داشته است، براساس آخرین گزارش «چشم انداز اقتصاد جهانی» IMF، نرخ رشد اقتصاد ایران برای سال 2019 و 2020 برابر 6.78- و 3.38 درصد بوده است که این رقم برای سال‌های 2021 و 2022 برابر 2.46 و 1.99درصد پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری برنا، امید گلزاری، معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تحلیلگر اقتصاد سیاسی در خصوص وضعیت اقتصاد جهان در شرایط فعلی و چشم انداز آتی با توجه به همه‌گیری کووید ۱۹ گفت: پس از شوک شدیدی که اقتصاد جهانی از همه‌گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ تجربه نمود، اکنون در حال بهبود و ادامه روند بازیابی می‌باشد. تاحدی که سال ۲۰۲۱ سال خروج از رکود کرونایی در نظر گرفته شده است. اگرچه سرعت بازیابی باتوجه به منطقه و عدم قطعیت‌های موجود متفاوت است اما باوجود افزایش مجدد این همه‌گیری، باز هم روند بهبود ادامه دارد.

براساس آخرین گزارش «چشم‌انداز اقتصاد جهانی» صندوق بین‌المللی پول (IMF)، نرخ رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برابر ۵٫۹ و ۴٫۹ درصد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین، نرخ رشد اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته، بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه و آسیای مرکزی برای سال‌ ۲۰۲۱ به‌ترتیب برابر ۵٫۲، ۶٫۴ و ۴٫۱ درصد اعلام گردیده که این ارقام برای سال ۲۰۲۲ نیز به‌ترتیب برابر ۴٫۵، ۵٫۱ و ۴٫۱ درصد پیش‌بینی شده است.

به طورکلی تأثیر کرونا بر اقتصاد جهانی و کشورهای جهان تا حدی بوده است که به نظر می‌رسد آثار منفی ماندگاری بر جای بگذارند. سرعت واکسیناسیون و سیاست‌های حمایتی زودهنگام از جمله اساسی‌ترین مواردی هستند که می‌توانند بر سرعت بازیابی تأثیرگذار باشند.

هر چند سرعت رشد سویه‌های جدید شناسایی شده و تهدید گونه‌های جدیدتر از ویروس کرونا، عدم قطعیت را درخصوص روند بازیابی افزایش می‌دهد. انتخاب سیاست درست در شرایط کنونی مواجهه با چالش‌هایی با ابعاد وسیع (شامل افزایش تورم، عدم امنیت غذایی، تغییرات آب‌وهوایی) بسیار مشکل است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});