• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

سرمایه گذاری بیش از ۷۳۷ هزار میلیارد ریالی در صنعت آذربایجان غربی

  • کد خبر : 44648
  • 11 دی 1400 - 16:00
سرمایه گذاری بیش از ۷۳۷ هزار میلیارد ریالی در صنعت آذربایجان غربی
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از رشد بیش از ۶۲ درصدی صدور جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، غلامرضا بابایی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۸۱۲ فقره جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی استان صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد جواز صادره بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: برای ایجاد واحد های جدید صنعتی و یا توسعه واحد های صنعتی موجود در استان بیش از ۷۳۷ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می شود به واسطه این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال زایی مستقیم برای ۳۹ هزار و ۶۹ نفر ایجاد شود که از لحاظ سرمایه گذاری در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۸۰۸ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال ۷۵ درصد رشد داشته است.

بابایی تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماهه نخست امسال در استان ۱۷۷ واحد صنعتی وارد چرخه تولید شدند که برای راه اندازی و بهره برداری از این واحد های صنعتی بیش از ۲۸ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها ۲ هزار و ۷۱۴ نفر بصورت مستقیم صاحب شغل ثابت شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با بهره برداری از واحدهای صنعتی فوق در ۹ ماهه نخست امسال از لحاظ صدور پروانه بهره برداری بیش از ۲۶ درصد، از لحاظ سرمایه گذاری در حوزه صنعت بیش از ۱۲۸ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۱۷ درصد رشد داشته ایم.

بابایی تأکید کرد: برای رونق واحدهای صنعتی و معدنی استان در صدد راه اندازی واحد های راکد استان با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشیم که تا بحال موفق به بازگردانی چند واحد بزرگ صنعتی به چرخه تولید شدایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});