• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

به‌جای شعارهای پوپولیستی به عمران کلانشهر تبریز بیندیشیم

  • کد خبر : 45396
  • 17 دی 1400 - 8:45
به‌جای شعارهای پوپولیستی به عمران کلانشهر تبریز بیندیشیم
کارشناسان می‌گویند ساماندهی دروازه تهران ۲۰ سال است شروع شده و هنوز تکمیل نشده و برخی از طرح‌های شهرداری در منطقه ۵ کارشناسی نبوده و طرح‌های اولویت‌دار سالهاست که در شرق کلانشهر و دروازه تهران به حال خود رها شده است.

یازاکو؛ محمد فرجپور باسمنجی _ در هفته‌های جاری برخی شهرداران مناطق و روسای سازمانهای تابعه شهرداری کلانشهر تبریز، به‌جای برنامه‌ریزی مدون و منظم و ثبات کاری، برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام و زیربنایی و حتی امور روزمره و پیش پا افتاده به تبلیغات و شعارهای عوامفریبی روی آورده‌اند و با صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی و دادن آگهی‌های پولی به توجیه افکار عمومی و کسب محبوبیت در بین مدیران شهرداری و شورای اسلامی و حفظ موقعیت خود مبادرت می‌کنند.
خبرهای بی‌ارزشی چون دستور ایجاد واحد فنی و واحد طراحی در سازمان‌ سیما، منظر و فضای سبز، نصب پلاکارد و بنر به مناسبت‌ها در معابر عمومی و اعلام ساخت چند سردیس در آینده و تحویل کود حیوانی و پاکسازی دستشویی‌های عمومی و چنین امور پیش پا افتاده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها موج می‌زند. از سوی دیگر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری منطقه ۵ از جمله دوربرگردان پاسداران، اتصال کوی فرشته به دو کمال، مسیرگشایی باند کندروی دروازه تهران و احداث پل عابر پیاده که جزو ذات امور عمرانی شهرداری‌هاست از سوی شهردار منطقه ۵ با ادعای اینکه این شهرداری به کارگاه عمرانی شهرداری کلانشهر شهر تبدیل شده در همه‌ی تبلیغات محیطی و شبکه‌ها و رسانه‌ها با آب و تاب به چشم می‌خورد.
کارشناسان می‌گویند ساماندهی دروازه تهران ۲۰ سال است شروع شده و هنوز تکمیل نشده و برخی از طرح‌های شهرداری در منطقه ۵ کارشناسی نبوده و طرح‌های اولویت‌دار سالهاست که در شرق کلانشهر و دروازه تهران به حال خود رها شده است. سر و سامان دادن به فضای سبز ورودی‌ها و به‌خصوص اجرای طرح‌های زیباسازی و درختکاری تبادل امام علی و تسریع اتصال اتوبان پیامبر اعظم به میدان بسیج و تعریض ورودی بزرگراه اهر به تبریز و گشایش بلوار شیخ شهاب به جاده تهران و ساماندهی بزرگراه پر خطر شهید کسایی همه و همه نیازمند کار و تلاش همین شهرداری منطقه ۵ و سازمان به اصطلاح پارکها و شهرداران مناطق ۲ و ۹ است که شنیده می‌شود اختلافات مناطق ۹،۲،۵ که هم‌مرز هم هستند، موجب سردرگمی و به تعویق انداخته شدن این طرح هاست.
اجرای این طرح‌ها جزو ذات کاری مناطق مذکور بوده و انتظار افکار عمومی از مدیریت توانمند شهردار مرکزی تبریز این است که طرح‌های آماده‌ی بهره‌برداری در روز افتتاح رسانه‌ای و به بوق و کرنا گذاشته شود. چرا که کار را کسی انجام می‌دهد که آن‌را تمام کند.
با این وصف در اکثر کلانشهرها از تبلیغات زودرس و وعده و وعید به مردم برای جلوگیری از سلب اعتماد مردم و خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی بعنوان مهمترین سرمایه‌ی اجتماعی هر نهاد از جمله ارگان مردمی شهرداری که با پول شهروندان می‌چرخند ممانعت می‌شود و چه بسا به قول مهندسان شهرداری اصفهان در تبلیغات زودرس و اجرایی شدن طرح‌های زمانبر، بازار دلالان و شایعه‌سازان گرم می‌شود و معاملات کاذب و حتی صوری موجب ضرر و زیان مردمی می‌گردد و چه بهتر شهرداری کلانشهر تبریز نیز تدابیری بیندیشد تا اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌موقع در زمان بهره‌برداری‌ها و افتتاح‌ها صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});