• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

ایربگ خودروها در تصادف بهبهان باز نشد/ رئیس پلیس راهور: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟

  • کد خبر : 46213
  • 22 دی 1400 - 17:30
ایربگ خودروها در تصادف بهبهان باز نشد/ رئیس پلیس راهور: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟
یاز اکو - رئیس پلیس راهور انتظامی با اشاره به اینکه ایربگ خودروها در حادثه تصادف بهبهان باز نشد، با انتقاد از خودروسازان پرسید: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنید؟

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور اظهار داشت:در حال حاضر در کشور ٣٧ میلیون وسیله نقلیه داریم و متاسفانه ٣٢ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشینان است که کمربند ایمنی استفاده نکرده و ۲۵ درصد هم مربوط به رانندگان و ١٩ درصد هم شامل عابران می‌شود.

 رییس پلیس راهور انتظامی به موضوع انضباط در عبور و مرور پرداخت و گفت: مسأله تصادفات و حوادث بسیار جدی است چراکه سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است.

سردار هادیانفر گفت: امروز فوتی‌های ناشی از کرونا به ٢٠ نفر رسیده، اما تصادفات همواره هست و خواهد بود، به ازای هر نفر فوتی، ٢٠ الی ۲۵ نفر مجروح و معلول داریم، امروز در سال ۱۴۰۰ رشد ١٢ درصدی در تردد‌های کشور داشتیم و ١١ هزار و ۱۴۷ نفر جانباخته داشتیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به حادثه تصادف بهبهان اشاره و تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد. چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

رئیس پلیس راهور انتظامی گفت: در ناوگان بار و مسافر ۲۱۰۰ کشته داشتیم که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: چرا رانندگان تریلی و کامیون حین خستگی رانندگی کرده و از جاده فرعی تردد می‌کنند‌، در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شد.

وی افزود: شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مسئول هستند؛ اتوبوس‌ها را کنترل کنند؛ سرنشینان باید کمربند ایمنی را ببندند؛ همچنین موتور سواران که قشر زحمتکش بوده و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند باید مقررات را رعایت کرده و در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند چرا که در صورت تصادف، سهم تقصیر برایشان تعیین می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});