• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
استاندار آذربایجان شرقی:

نتایج بررسی های مرکز پژوهش اتاق تبریز می تواند فرصت طلایی برای مسئولان باشد

  • کد خبر : 46338
  • 23 دی 1400 - 16:30
نتایج بررسی های مرکز پژوهش اتاق تبریز می تواند فرصت طلایی برای مسئولان باشد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: خروجی جلسات مرکز پژوهش های اتاق تبریز در صورت کاربردی بودن می تواند فرصت طلایی برای مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، عابدین خرم در جلسه مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۱ در محل این اتاق، اظهار داشت: ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش اشتغال و تولید و جلوگیری از کسری بودجه از اهداف کلان بودجه سال آینده است.

استاندار آذربایجان شرقی از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه ۱۴۰۱ را احصا و راهکارهایی که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد را ارایه کنند.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، نبود ثبات است که این امر موجب شده از تولیدکننده تا مصرف‌کننده همگی ناراضی باشند.

خرّم با اشاره به اینکه دلیل این نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، افزود: برای حل این مشکلات، نیاز به جراحی اقتصادی داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی، بررسی و نقد بودجه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این جلسات کارشناسی می‌تواند در مرحله تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

خروجی جلسات باید کاربردی باشد

خرّم با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، گفت: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسئولان اجرایی است تا با کمترین خطا مسیر را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ریسک پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است، افزود: متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ به جای توسعه تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

در این جلسه جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای مرکز پژوهش های اتاق تبریز به بحث پیرامون بودجه ۱۴۰۱، نقاط ضعف و قوت، تاثیر تغییر نرخ و مبلغ مالیات در بودجه و تاثیرات آن بر بازرگانی و صنعت و همچنین تغییرات نرخ ارز، فرصت ها و تهدیدات آن پرداختند.

گفتنی است مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز به منظور ایفای نقش موثر در راهبری اقتصادی استان از طریق بهبود محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و رقابت پذیری ایجاد شده و به دنبال بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاهی و ایجاد ارتباط دو سویه مابین دانشگاه و صنعت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});