• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای ۵۳۰۰ نفر

  • کد خبر : 46392
  • 24 دی 1400 - 11:00
۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای ۵۳۰۰ نفر
یاز اکو - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومانی در این بخش، از راه اندازی ۳۴۴ واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، غلامعلی راستی با بیان اینکه با آغاز به کار این میزان واحد صنعتی در استان ، زمینه اشتغال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است، اظهار داشت: تا پایان آذرماه امسال ۱۶۸ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه ای بالغ بر ۱۴۰۱ میلیارد تومان و ۱۷۶ واحد صنعتی توسعه ای با سرمایه ای ۲۵۰۴ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

وی افزود : محصولات غذایی وآشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، ساخت موادومحصولات شیمیائی ، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و وسایل نقلیه موتوری از جمله گروه های صنعتی در بخش های ایجادی و توسعه ای بوده اند.

سرپرست سازمان صمت استان، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده توسعه ای و ایجادی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده اند.

وی با تاکید بر توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت صمت در سال های اخیر ، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته ‌است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});