• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

ارائه خدمات روستای بوم‌گردی عینالی تبریز به گردشگران از بهار آینده

  • کد خبر : 46505
  • 25 دی 1400 - 12:30
ارائه خدمات روستای بوم‌گردی عینالی تبریز به گردشگران از بهار آینده
یاز اکو - شهردار تبریز از ارائه‌ی خدمات در روستای بوم‌گردی عینالی به گردشگران از بهار آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عباس رنجبر در حاشیه‌ی بازدید خود از مجموعه‌ی تفریحی و گردشگری عون بن علی و پروژه روستای بوم‌گردی دند ‌اظهار کرد: این دهکده با هدف توسعه‌ی صنعت گردشگری در سه فاز اقامتی، کارگاهی و نمایشگاهی در حال اجرا است.

وی افزود: ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات خانگی، دامی، لبنیاتی، صنایع دستی و هنری روستاییان و عشایر استان از قسمت‌های در نظر گرفته برای این پروژه مهم است.

شهردار تبریز همچنین بیان کرد: مکان‌هایی خاص برای احیای فرهنگ سنن و بازی‌های روستایی و ایجاد موزه، رستوران‌ها، محل‌های متعدد پذیرایی و پیش‌بینی محلی برای برگزاری نمایشگاه کشوری در حوزه‌ی روستا و عشایر در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دهکده گردشگری و بوم‌گردی دند برای ۵۰ واحد مسکونی طراحی شده و ۱۵ واحد آن در حال ساخت و تقریباً رو به اتمام است، تاکید کرد: هر خانه روستایی با صنایع دستی و هنری روستاییان، تزئین شده و حداقل یک اتاق مهمان برای اقامت روزانه و شبانه دارد که از بهار سال آینده به گردشگران و مهمانان عزیز خدمات ارائه خواهد داد.

باغ ربع رشیدی عینالی، مستعد سرمایه‌گذاری است

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه‌ی عون بن علی و پارک طبیعت نیز در این بازدید گفت: باغ ربع رشیدی عینالی که جنب کوی شهید بهشتی و اتوبان پاسداران واقع شده است، مستعد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بوده و منبع درآمدزایی مهمی برای سازمان عون بن علی است.

بابک دانش‌پناه افزود: این مجموعه بزرگ می‌تواند نقش مهمی در توسعه و آبادانی کلانشهر تبریز داشته باشد.

وی با تاکید بر افزایش بازدیدکنندگان از مجموعه‌ی عون بن علی نیاز به تعریف مسیرهای گردشگری جدید مثل مسیر دره یاران را ضروری عنوان کرد.

وی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم برای پیشرفت و توسعه‌ی تفرجگاه عون بن علی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مفید در سال آینده نیز از اعتبارات ملی و دولتی و بودجه شهرداری تبریز سهم قابل توجهی کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=46505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});