• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

رهبرحزب جمهوری خواه خلق ترکیه تاکید کرد: ترکیه به آشتی داخلی و مدارا نیاز دارد

  • کد خبر : 47023
  • 28 دی 1400 - 20:30
رهبرحزب جمهوری خواه خلق ترکیه تاکید کرد: ترکیه به آشتی داخلی و مدارا نیاز دارد
یاز اکو_رهبر اصلی اپوزیسیون ترکیه با انتقاد از رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به دلیل "برهم زدن" هماهنگی اجتماعی دیرینه در این کشور گفت:  ترکیه به یک فرآیند فراگیر برای آشتی داخلی از طریق احیای مدارا نیاز دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وی گفت: بزرگترین جنایتی که اردوغان تا به امروز مرتکب شد، از بین بردن مدارا در این کشور بود. 

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ( CHP )، در سخنرانی هفتگی خود در ۱۸ ژانویه خطاب به قانونگذاران خود در پارلمان گفت: در گذشته، مردم می توانستند هم دیگر را ببینند، صحبت کنند و دور هم جمع شوند، اگرچه نظرات متفاوتی داشتند.
قلیچداراوغلو گفت: «ما باید همدیگر را در آغوش بگیریم.» به همین دلیل است که ما خواهان اتحاد هستیم و بر اصل مدارا اصرار داریم. ما سفری را برای آشتی آغاز کرده ایم و آن را ادامه خواهیم داد.»
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که به مردم نشان دهیم زمانی که به قدرت رسیدیم، دولت دیدگاهی فراگیر در مورد تفاوت‌های موجود در جامعه ما خواهد داشت و آنها را به عنوان یک ظرفیت می‌بیند.

قلیچداراوغلو با بیان اینکه در دیدار با مردم در مناطق مختلف ترکیه درباره اردوغان و حزب عدالت و توسعه (AKP) او صحبتی نخواهد کرد، تاکید کرد: مشکل از اردوغان نیست، مشکل ترکیه است.

قلیچداراوغلو گفت : بسیاری از مردم حتی رای دهندگان حزب عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی گرا (MHP) و متحدان آن نگرانی های جدی در مورد آینده ترکیه و فرزندانشان دارند.

وی افزود: اگرچه کشور ما در یکی از استراتژیک ترین نقاط با منابع عظیم قرار دارد، اما تنها تعداد انگشت شماری از نخبگان می توانند از آن بهره ببرند و مردم هر روز فقیرتر می شوند. ولی قرار نیست تا زمانی که رویاهای مردم ما کم رنگ شود، بیکار بمانیم. ما انتقادهای بیشتری از اردوغان و دولت او انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});