• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

اردوغان در بحبوحه بحران اوکراین هشدار داد: منطقه تحمل جنگ دیگری را ندارد

  • کد خبر : 47029
  • 28 دی 1400 - 21:30
اردوغان در بحبوحه بحران اوکراین هشدار داد: منطقه تحمل جنگ دیگری را ندارد
یاز اکو_رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه حمله روسیه به اوکراین، سناریوی واقع بینانه نیست، هشدار داد، منطقه نمی تواند جنگ دیگری رابپذیرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح اردوغان در راه بازگشت از آلبانی در گفتگو با خبرنگاران  به بحران جاری بین روسیه و اوکراین در منطقه دونباس اشاره کرد.
وی گفت:”من حمله روسیه به اوکراین را رویکردی واقع بینانه نمی بینم. زیرا اوکراین یک کشور معمولی نیست. اوکراین کشور قدرتمندی است. علاوه بر این، روسیه قبل از هر حرکتی باید شرایط خود و شرایط را در کل جهان بررسی کند.

اردوغان با تاکید بر اینکه جنگ باید از تاریخ سیاست پاک شود، گفت: این منطق که “من زمین های یک کشور را اشغال و تصرف می کنم دیگر کارساز نخواهد بود.

اردوغان همچنین بر لزوم گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد.

ترکیه به عنوان یکی از معدود اعضای ناتو که روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خوبی با روسیه دارد، از زمان تشدید تنش ها در سال گذشته ، بی طرفی خود را حفظ کرده و رویکردی عمل گرایانه را دنبال می کند. این کشور همچنین حمایت خود از تمامیت ارضی اوکراین را حفظ کرده و با الحاق غیرقانونی کریمه مخالف است.
رئیس جمهور اردوغان در ماه اکتبر به ترکیه پیشنهاد داد تا نقش میانجی در بحران را ایفا کند و افزود: با رضایت هر دو طرف، ترکیه می تواند به هر شکلی که لازم باشد میانجیگری، تسهیل و حمایت کند. 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با بیان اینکه ترکیه با روسیه و اوکراین در تماس بوده است ، خاطرنشان کرد: آنکارا به هر دو طرف توصیه کرد آرامش خود را حفظ کرده و تنش ها را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});