• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

اعتراض شدید سازمان بازگشت به قره باغ علیه تحریکات نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه

  • کد خبر : 47187
  • 29 دی 1400 - 21:03
اعتراض شدید سازمان بازگشت به قره باغ علیه تحریکات نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه
یاز اکو- تورال گنجعلی اف رئیس سازمان بازگشت به قره باغ و نماینده مجلس ملی آذربایجان در یک پیام ویدئویی خطاب به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعتراض کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بیزیم مدیا، در این فراخوان ویدیویی به زبان فرانسه تورال گنجعلی اف به سفر غیرقانونی و غیرمجاز خانم والری پکرس نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌ جمهوری فرانسه به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان در ۲۲ دسامبر سال گذشته اعتراض کرد.
رئیس این سازمان خاطرنشان کرد: ورود غیرقانونی و مخفیانه خانم پکرس به شهر خانکندی از طریق مرزهای بین المللی جمهوری آذربایجان که توسط جامعه بین الملل و از جمله جمهوری فرانسه به رسمیت شناخته شده است، نقض فاحش قوانین دنیای متمدن و جمهوری آذربایجان است.
گنجعلی اف رئیس جمهور فرانسه را مورد خطاب قرار داد که سفر غیرقانونی خانم پکرس در زمانی انجام می شود که اقداماتی برای امضای توافقنامه صلح بین آذربایجان و ارمنستان، عادی سازی روابط و تقویت اعتماد بین دو ملت در حال انجام بوده و تلاش ایشان برای تبدیل این بازدید به یک ابزار تبلیغاتی انتخاباتی برای شعله ور کردن عمدی اوضاع در منطقه و تضعیف تلاش های صلح است.
این نماینده مجلس ملی آذربایجان در ادامه افزود: خانم پکرس در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تلاش کرده به این منازعه پوشش دینی دهد و با استفاده از احساسات دینی مردم این دیار اظهارات توهین آمیز علیه دولت و مردم آذربایجان نسبت دهد.که این رفتار به دلیل شعله ور نمودن احساسات مذهبی مطلقا غیرقابل قبول و به شدت توسط افکار عمومی آذربایجان محکوم می گردد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});