• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

پلتفرم های برتر ارزهای دیجیتال ترکیه خواهان مقررات، برای شفافیت هستند

  • کد خبر : 47739
  • 04 بهمن 1400 - 12:30
پلتفرم های برتر ارزهای دیجیتال ترکیه خواهان مقررات، برای شفافیت هستند
یاز اکو - نمایندگان سه پلتفرم بزرگ صرافی ارزهای دیجیتال ترکیه خواسته هایی را تحت سه موضوع اصلی به یکی از مقامات ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) انتقال داده اند: سرمایه مورد نیاز، زیرساخت فناوری و شفافیت مالی

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت یاسین اورال، مدیر عامل پاریبو، در مورد دیدارشان با مصطفی الیتاش، معاون رهبر گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: «ما معتقدیم که هم به نفع اکوسیستم دارایی‌های کریپتو و هم به نفع کشور است که این نهادها را تحت ممیزی نظارتی قرار دهیم. چراکه مجوز تاسیس را از مراجع دریافت کرده اند، سرمایه پرداخت شده دارند، با زیرساخت های فناوری خود در ترکیه فعالیت می کنند و بدون پرداخت مالیات درآمدزایی ندارند.

وی ادامه داد:ما معتقدیم جنبه‌های فنی و حقوقی ارائه توکن‌های امنیتی نیز باید در محدوده مقررات لحاظ شود.

وی پس از این نشست در جمع خبرنگاران گفت: اگر بتوانیم یک مقررات فراگیر، تسهیل کننده و صرفه جو را عملی کنیم، می توانیم از این فرصت استفاده کرده و اقتصاد ترکیه را قدرتمند کنیم.

انتظار می‌رود طرح قانونی برای تنظیم پلت‌فرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال محلی در هفته‌های آینده به پارلمان ترکیه ارائه شود.

ایلتاش معاون گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت : «ما به صحبت با چندین ذینفع در این حوزه ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ما یک چارچوب قانونی را ترجیح می دهیم تا جایی برای اصلاحات سریع با دستورالعمل باقی بماند.

وی اعمال مالیات ۴۰ درصدی بر درآمدهای ارزهای دیجیتالی را تکذیب کرد.

نمایندگان پلتفرم ارزهای دیجیتال نیز در این راستا با یادآوری اینکه تا قبل از این برای همه تراکنش‌ها و عملیات‌ها مالیات پرداخت کرده‌اند، خاطرنشان کردند:تنها پلتفرم‌های مبادله‌ای مستقر در خارج از کشور باید موظف به پرداخت مالیات جدید بر ارزهای دیجیتال باشند.

آنها تاکید کردند: این شرکت‌های ارز دیجیتال همچنین باید ملزم به ایجاد زیرساخت فناوری در داخل ترکیه باشند تا بتوانند پاسخگو باشند.

در ۳ ژانویه، اوزگور گونری، مدیر عامل شرکت Btc Turk گفت : سال گذشته ۹۶۵ میلیون لیر ترکیه (حدود ۷۱٫۸ میلیون دلار) مالیات پرداخت کرده است.

بر اساس اظهارات وی، کل حجم معاملات Btc Turk در سال ۲۰۲۱، ۱٫۷ تریلیون لیر با حجم روزانه ۴٫۷ میلیارد لیر (۳۴۹٫۵ میلیون دلار) بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});