• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

برف سنگین زندگی را در استانبول متوقف کرد

  • کد خبر : 48070
  • 06 بهمن 1400 - 12:45
برف سنگین زندگی را در استانبول متوقف کرد
یاز اکو_این روزها پرجمعیت‌ترین استان ترکیه، استانبول شدیدترین بارش‌های برف در دهه‌های اخیر را تجربه می کند. آب و هوای سرد نامطلوب، جاده‌ها مسدود، پروازها و حمل‌ونقل بین‌شهری لغو شده و هزاران وسیله نقلیه در بزرگراه‌های پر از برف گرفتار شده اند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت بارش ها تا جمعه ادامه دارد و پس از آن با موج سرمای که از اروپای مرکزی می آمد، این کلان شهر بار دیگر با بارش های سنگین برف از سمت دریای سیاه روبرو خواهد بود.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در هشت ساعت شاهد بارش ۶۰ کیلوگرم [در هر متر مکعب] برف بودیم.

ورودی غربی شهر، در حالی که هزاران نفر خودروهای خود را در بزرگراه رها کرده و به خانه می‌روند، به «قبرستان وسایل نقلیه» تبدیل شده است.

علی یرلیکایا، فرماندار شهراستانبول در توییتر اعلام کرد:حدود ۳۰۰۰ نفر در اواخر روز در مهمانخانه های عمومی اسکان داده شدند.

تیم های هلال احمر ترکیه هزاران بسته غذایی را به افرادی که در موسسات عمومی، بیمارستان ها و پمپ بنزین ها و مناطق صعب العبور قرار دارند، تحویل دادند.

مقامات محلی اقدامات سخت گیرانه ای را برای جلوگیری از خروج مردم از خانه های خود در ۲۵ ژانویه انجام دادند و به بسیاری از کارکنان عمومی مرخصی داده شد زیرا فرمانداری تردد وسایل نقلیه شخصی را تا ساعت ۱ بعد از ظهر روز ۲۵ ژانویه در جاده ها ممنوع کرد.

پروازهای فرودگاه استانبول از اواخر ۲۴ ژانویه تا ظهر ۲۵ ژانویه به حالت تعلیق درآمد. با این حال، شرکت هواپیمایی ملی ترکیش ایرلاینز در اوایل ۲۵ ژانویه اعلام کرد که تمام پروازهای خود را تا ساعات اولیه ۲۶ ژانویه لغو کرده است.

استانداری همچنین از خروج اتوبوس های بین شهری از پایانه های اصلی اتوبوسرانی شهر جلوگیری کرد.

به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، سلیمان سویلو وزیر کشور و عادل کاراسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت در ۲۵ ژانویه برای نظارت بر عملیات امداد رسانی و پاکسازی در میدان وارد استانبول شدند.

یونس سزر، رئیس اداره مدیریت حوادث و فوریت های اضطراری (AFAD) نیز به این دو وزیر پیوست.

آخرین باری که استانبول بر اثر بارش برف چنین خسارت شدیدی را متحمل شد در سال ۱۹۸۷ بود، زمانی که ساکنان شهر بیش از یک ماه در خانه‌های خود گیرافتادند حال انکه در آن زمان «جمعیت شهر حدود ۴ میلیون نفر بود و امروز  20 میلیون نفر براورد می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=48070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});