• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

استفاده ترکیه از هوش مصنوعی در مبارزه با آتش سوزی  

  • کد خبر : 49128
  • 14 بهمن 1400 - 9:30
استفاده ترکیه از هوش مصنوعی در مبارزه با آتش سوزی  
یاز اکو_وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه در نظر دارد از فناوری هوش مصنوعی (AI) برای مقابله با آتش سوزی های جنگلی که سال گذشته زمین های زیادی را نابود کرد بهره مند شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح هوش مصنوعی در سیستم هشدار آتش، موجب تشخیص زودهنگام دود از راه دور استفاده خواهد شد.

بکیر پاکدمیرلی، وزیر جنگل‌داری ترکیه گفت : این فناوری در دوربین‌هایی که در بالای برج‌های دیده‌بانی در جنگل‌ها نصب می‌شوند، استفاده خواهد شد. 

وی در گفتگو با روزنامه ینی شفق اظهار داشت : دوربین ها می توانند دود را از فاصله ۲۰ کیلومتری (۱۲٫۴ مایلی) تشخیص دهند و سیستم جدید زمان تشخیص را به دو دقیقه کاهش می دهد.

این سیستم در حال حاضر در آنتالیا و موغلا، دو استان مدیترانه ای که صدها هکتار از جنگل ها را در اثر آتش سوزی های ویرانگر در تابستان ۲۰۲۱ از دست دادند، نصب شده است.

پاکدمیرلی گفت: هوش مصنوعی ما را قادر می‌سازد تا دود را دنبال کرده و تیم‌های خود را در اسرع وقت مستقر کنیم.
این وزارتخانه دارای ۷۶ برج دیده بانی «هوشمند» است که به طور کامل بدون کارکنان کار می کنند و ۱۰۳ برج مجهز به دوربین فعال است.

 دوربین‌ها از طریق هوش مصنوعی می‌توانند پس از تشخیص دود، سیگنال‌های هشدار را از طریق پیام متنی یا چندرسانه‌ای به مقامات ارسال کنند. 
هر برج می تواند مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰۰ هکتار را در دو دقیقه اسکن کند و مختصات دقیق آتش را ارسال کند.
آتش‌سوزی جنگل‌ها که به دلیل بحران آب‌وهوایی ادامه‌یافته ،نگرانی اصلی ترکیه است که در دو دهه گذشته پوشش جنگلی خود را افزایش داده است. 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از جلسه کابینه گفت: ما در حال تلاش برای تقویت زیرساخت ها برای مبارزه با آتش سوزی جنگل ها هستیم.

 اردوغان گفت: ما تعداد هواپیماهای بدون سرنشین ساخت داخل را به هشت فروند، تعداد هواپیماهای آتش نشانی را به ۲۰ فروند و بالگردها را به ۵۵ خواهیم رساند.

ترکیه در سال گذشته دست‌کم از ۲۱۰۵ آتش‌سوزی جنگلی رنج برده است، هرچند بدترین آن در آنتالیا و موغلا بوده است.
 وزش باد شدید و دمای شدید، تلاش برای اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد. 
این کشور شاهد افزایش بی‌سابقه آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها از هفته آخر جولای بود، دوره‌ای که بیشترین تعداد آتش‌سوزی تقریباً همزمان در جنگل‌ها وجود داشت.

 حدود دو هفته طول کشید تا مقامات بتوانند تمام ۲۴۰ آتش سوزی جنگلی را که در سراسر کشور شعله ور شده بود و صدها نفر را مجبور به تخلیه خانه های خود کرده بود، خاموش کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});