• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اقتصاد، تجارتخانه پزشکان

  • کد خبر : 49615
  • 17 بهمن 1400 - 12:53
اقتصاد، تجارتخانه پزشکان
ایران، بهشت پزشکان است. در کجای دنیا پزشکان این همه درآمد دارند، اگر اینها حتی به قلب اروپا برند، می تواند در ماه صد میلیون تومان درآمد داشته باشند، در کشور آلمان درآمد یک پزشک از یک معلم کمتر است.

یازاکو؛ محرم شاه بلاغی – در آغاز سخن در این مقاله حساب پزشکانی که به شغل شریف پزشکی در جهت خدمت به ملت مشغول هستند و انصاف و عدالت را مراعات می کنند، دریافتی حداقل دارند، حتی بعضی مریض ها را رایگان ویزیت می کنند، خیلی ها به فقراء کمک مالی می رسانند جدا می کنیم و قدردان آنها هستیم.
اجازه بدهید، به عنوان نمونه از پزشکانی که مطب و اتاق عمل را به تجارتخانه تبدیل کردند، صحبت کنیم. اگر به مجتمع پزشکان در تبریز بروید، مثلا ساختمان سلامت یا مجتمع پزشکی های هفده شهریور، آبرسان، سایر مراکز پزشکی مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که چطور این مراکز پزشکی به تجارتخانه ها تبدیل شده، یا به بیمارستان های بخش خصوصی مراجعه کنید، برای یک عمل جراحی چند میلیون تومان دریافت می کنند، مثلا بیماری که به یکی از این مجتمع ها مراجعه کرده، که دیابت دارد، به عنوان نمونه بعد از دهها بار خواهش و تمنا با دفترچه بیمه در نهایت یک کاغذپاره دور انداختی است، نوبت دادند، هزینه ویزیت شد صد هزار تومان. ملاحظه کردم، منشی به صدو چهل نفر نوبت داده، مریض را بردم مطب، کل معاینه و نسخه نویس دکتر پنج دقیقه طول کشید، دکتر تا ساعت دوازده شب بیماران را ویزیت می کند، درآمد دکتر در یک روز بعد از ظهر ۱۴۰۰۰۰۰۰ تومان و در ماه ۳۶۴۰۰۰۰۰۰ تومان می شود.

این پزشک صبح ها در یکی از بیمارستان های بخش دولتی و خصوصی کار هم می کند، درآمد آن را هم حساب کنید، آیا این غارت یک ملت نیست، یا مراجعه کنید، به مطب یک دکتر متخصص که صبح ها در چند بیمارستان خصوصی و دولتی کار می کند، و بعد از ظهر در مطب. من رفتم مریض بودم نوبت گرفتم، ۱۵۰ نفر در نوبت بود، قیمت ویزیت ۶۰۰۰۰ تومان بود، و یک قسمت مطب هم محل تزریقات و خدمات پزشکی است، حق ویزیت بیماران ۲۶۴۰۰۰۰۰۰ تومان در ماه و با مبلغ خدمات پزشکی جمعا بالای ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان در ماه می شود، البته یک بخش کوچکی از جامعه پزشکی که پزشک عمومی هستند، درآمد اینها هم در حد پایین تر از اینها هستند. حالا بریم بیمارستان های خصوصی و دولتی؛ در آمد عمل های جراحی پزشکان در ماه به میلیاردها تومان می رسد.

آیا این نشانه تجارتخانه پزشکان نیست، بار ها شنیدید صدها نفر در اثر سهل انگاری پزشکان جان خود را از دست دادند، کجا باید شکایت کرد، ساختار نظام پزشکی طوری چیده شده است، نمی توانید جواب بگیرید، چون همه شان هم دیگر را تایید می کند، اگر قاضی یک پرونده تخلفات پزشکی را بخواهد رسیدگی کند، تا به دست قاضی برسد، چندین بار دستکاری می شود، تا قاضی به نفع پزشک حکم دهد، پس ایران، بهشت پزشکان است. در کجای دنیا پزشکان این همه درآمد دارند، اگر اینها حتی به قلب اروپا برند، می تواند در ماه صد میلیون تومان درآمد داشته باشند، در کشور آلمان درآمد یک پزشک از یک معلم کمتر است.

اساتید دانشگاه های ما اکثریت زیر پانزده میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند، هیچ می دانید هزاران بیمار این کشور به خاطر نداشتن پول در سال فوت می کنند، هیچ می دانید صدها هزار از این مردم فقیر دندان هایشان فرسوده شده، یا در دهان دو سه تا دندان دارند، به خاطر نداشتن پول زجر می کشند، کشوری که ۶۰ درصد مردم آن در فقر نسبی و ۱۲ درصد در فقر مطلق گرفتار شدند، و در دایره خبیث فقر گرفتارند می توان، این هزینه های گزاف جامعه پزشکی را تحمل کنند؟ اگربه مثلث شوم توجه کنیم که در آن (پزشکان، سرمایه داران، مدیران رانت خوار، تعرض منافع ها، اختلاس گران و….) می باشند که پزشکان که ملت را غارت می کنند، سرمایه داران صاحبان بنگاه های اقتصادی که خود قیمت کالاها را تعیین می کنند، باعث تورم، خون مردم را می مکند، احتکار می کنند و….

بخش بهداشت و درمان، نیازمند انقلاب است

توصیه من به رئیس جمهور منتخب ملت این است که در بخش بهداشت و درمان، اول بیمارستانهای دولتی را مجهز به کالاهای پزشکی و ساختارسازی کنند و تکنولوژی بخش پزشکی را در بیمارستان های دولتی فراهم کنند، و مجلس انقلابی قوانین مربوطه جمع آوری بخش خصوصی پزشکی را تصویب کند، و با یک انقلاب اداری در جامعه پزشکی تمام مراکز بخش خصوصی پزشکی را جمع وجور کنند، و پزشکان بخش خصوصی را منتقل کنید به بیمارستان های بخش دولتی، و ساختار های بخش پزشکی دولتی را بیشتر نماید، و تجهیز کنند و با طرح انقلابی بیمارستان های خصوصی را زیر نظر دولت، تمام مریضان این کشور در این بیمارستانها مداوا شوند، تمام ملت دفترچه بیمه داشته باشند و بودجه بخش بهداشت و درمان افزایش، با تعرفه های حداقل دولتی مریضان علاج شوند، و در تمام شهرها یک بیمارستان رایگان مثل زمان گذشته (همان بیمارستان های شیر وخورشید) که بود با یک اسم دیگر راه اندازی کنید، تا فقرا کاملا رایگان درمان شوند، به پشتوانه این ملت می توانید در جامعه پزشکی این کار را عملی نماید، باشد که برای همیشه این مشکل در این انقلاب حل شود، اگر هم کسانی از پزشکان متخصص پیدا شوند قصد مهاجرت داشته باشند، با وضع قوانین و مقررات مانع مهاجرت آنها شوید باور کنید اگر هم بروند مشکل ایجاد نمی شود.

ملت ایران از این طرح انقلابی شما حمایت خواهد کرد، یعنی دولتی سازی کاملا بخش بهداشت و درمان، کارمندان پزشکان در بخش خصوصی و خدمات پزشکی به بیمارستان ها دولتی انتقال، استخدام شوند، تمام مقامات که در بخش بهداشت و درمان در مدیریت هستند، و خود در بخش خصوصی بیمارستان یا داروخانه یا خدمات پزشکی ارائه می دهند با توجه به علم تعارض منافع آنها را از مدیریت و پست های کلید عزل کنند، تا سیاست های نظام پزشکی به نفع خود تنظیم نکنند، به امید روزی که سیاست های نظام پزشکی به نفع ملت باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});