• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ طرح عمرانی در مراغه

  • کد خبر : 49960
  • 19 بهمن 1400 - 14:15
افتتاح و کلنگ‌زنی ۴ طرح عمرانی در مراغه
یاز اکو- همزمان با بهره‌برداری از ۳۵ پروژه عمران شهری شهرداری‌های آذربایجان‌ شرقی در دهه مبارک فجر، دو طرح مهم مسیرگشایی مراغه نیز با ۸۰ میلیارد تومان هزینه و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افتتاح و دو طرح دیگر نیز با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، برای اجرای این طرح‌های افتتاحی شامل «بلوار ۴۵ متری شهید حاج قاسم سلیمانی» و بلوار «۳۵ متری حدفاصل رسالت تا الغدیر» شهر مراغه ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و تاثیر آنها در زمینه گره‌گشایی از ترافیک شهری، تسهیل توسعه شهری در مناطق شرقی و ارزش افزوده اراضی واقع در آن منطقه قابل بررسی است.

عملیات اجرایی در بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی مراغه به طول ۱۶۰۰ متر از بهمن سال ۱۳۹۸ و در واقع پس از شهادت «سردار دل‌ها» آغاز، و برای اجرای آن ۴۵ میلیارد تومان از محل بودجه شهرداری مراغه هزینه شد.

به گفته مدیران شهری برای اجرای این طرح بزرگ شهری ۹۱ قطعه ملک واقع شده در مسیر آن با حدود ۱۳ میلیارد تومان تملک و عملیات مسیرگشایی به مرحله اجرا گذاشته شد.

مساحت کلی این طرح بزرگ عمرانی ۶۳ هزار و ۹۰۰ مترمربع است و برای اجرای آن ۱۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی و ۳۷ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شد؛ ۳۲۰۰ متر جدول‌گذاری و نصب ۵۴ پایه چراغ ۹ متری برای تامین روشنایی آن از دیگر اقدامات در این شریان گره‌گشای ترافیک شهری به شمار می‌رود.

افتتاح طرح احداث بلوار ۳۵ متری در مراغه

همچنین امروز با حضور «جواد رحمتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی طرح احداث بلوار ۳۵ متری حدفاصل میدان رسالت تا الغدیر به طول ۲۲۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد؛ طرحی که تاثیر آن در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل بررسی است.

برای اجرای این طرح بزرگ شهری نیز ۲۳ قطعه ملک واقع در مسیر آن با حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه تملک شد تا عملیات مسیرگشایی در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت جهادی انجام شود.

مساحت کلی این طرح به گفته مدیران شهری ۷۷ هزار مترمربع است و برای اجرای آن ۱۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی شد؛ احداث ۷۰ متر پل با باکس‌ پیش‌ساخته و ۶۰ متر کانال دره ضرابی به صورت سنگی طاق قوسی از دیگر اقدامات عمرانی در این طرح گره‌گشای شهری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=49960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});