• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6

اختلاف ما با جوانعلی آذر اداری است

  • کد خبر : 50138
  • 20 بهمن 1400 - 14:30
اختلاف ما با جوانعلی آذر اداری است
یاز اکو - رییس شورای اسلامی بیان کرد: ما با آقای جوانعلی آذر بر سر موضوعات قانونی مشکل داریم و مساله ما اخلاقی نیست و وی را انسانی معتقد می‌شناسیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، رسول برگی رییس شورای شهر تبریز شامگاه سه‌شنبه در پنجاه و یکمین جلسه علنی اظهار کرد: اعضایی که می‌خواهند به ساختمان شماره ۲ شهرداری منتقل شوند، با هماهنگی نسبت به این امر اقدام کنند و بدون تصمیم هئیت رییسه اتاق‌های خود را خالی نکنند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود ابراز کرد: در صورت انتقال به ساختمان شماره دو، اتاق‌ها براساس قرعه‌کشی در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: درباره انتقال اتاق اعضای شورا تصمیمی گرفته نشده ولی خالی کردن اتاق بدون تصمیم اعضا تعجب‌آور است و باید اعضای شورا به صورت متحد در این راستا حرکت کنند.

وی در ادامه‌ی سخنان خود افزود: پوستری در فضای مجازی منتشر کرده‌ و گفته‌اند به حضرت آقا توهین شده در حالیکه اینگونه نیست، این پوستر چندسال قبل کار شده و توسط یکی از متعهدترین طراحان شهر بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: این بی‌اخلاقی‌ها نباید ادامه پیدا کند زیرا ما بر سر مسائل قانونی و اداری با آقای جوانعلی آذر مشکل داریم و نباید اخلاق را زیر پا بگذاریم، باید تقوا و عدالت را رعایت کنیم.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال به آقای شهردار گفته بودم که پوسترها و بنرهای دهه فجر را مزین به بیانیه گام دوم انقلاب کنیم که این اتفاق نیفتاد.

حکیمه غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: کارکنان حوزه فرهنگی باید به موضوعات فرهنگی به صورت دقیق و کارشناسی شده بنگرند تا اشتباهاتی صورت نگیرد.

در ادامه این جلسه شهردار تبریز در خصوص سوالی مبنی بر همسان‌سازی حقوق کارکنان شهرداری که پیش از این توسط رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، پاسخ داد.

این طرح باید در شورا تصویب شود/ منابع تامین هزینه طرح را مشخص کنید

عباس رنجبر در این‌باره بیان کرد: طرح همسان‌سازی قرارداد کارکنان و نظام پرداخت عادلانه تا جایی که من می‌دانم باید به تصویب شورا رسیده و به ما ابلاغ شود، این طرح گویا هم اکنون در کمیسیون‌ها بوده و باید به صحن شورا بازگردد تا پس از تصویب اعضای شورای شهر ما نسبت به اجرا اقدام کنیم.

شهردار تبریز در ادامه با بیان اینکه همچنین باید منابع این کار در شورا مشخص شود و در بودجه گنجانده شود، ادامه داد: در شان ما نیست که در شهرداری در یک اتاق دو همکار با حقوق متفاوت کار کنند.

وی گفت: هرقدر که حساب کتاب کردیم باید از پروژه‌های عمرانی کاسته و این طرح را اجرا کنیم و برای همین منتظر شورا هستیم تا راهکار و سیاستی ارائه دهد.

رنجبر در ادامه اظهار کرد: کارگران و کارکنان رسمی بر اساس قانون حقوق می‌گیرند و ریالی نمی‌توان از حقوق آنها کم کرد، شرکت تعاونی همشهری و سبزبانان با فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند و اصلا وارد موضوع یکسان‌سازی در این راستا نمی‌شویم.

روح‌الله دهقان‌نژاد، رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه بیان کرد: شهرداری تا به امروز لایحه نحوه جذب و استخدام را علی‌رغم درخواست شورا، نداده است.

وی در ادامه ی سخنان خود اظهار کرد: ما راهکاری می‌خواهیم که چگونه با افراد قرارداد مستقیم ببندیم وگرنه این موضوعات را همه ما می‌دانیم.

رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ما دنبال راهکار برای این مهم هستیم و نباید موضوع را به یکدیگر پاسکاری کنیم.

غفوری در ادامه این جلسه اظهار کرد: این لایحه اگر در شورا مانده در واقعه کوتاهی در این راستا صورت گرفته، این موضوع باید بررسی شود.

غلامرضا احمدی، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: جای شکر است که این موضوع با رویکرد عدالت‌محوری مطرح شده اما می‌دانیم که این بحث فنی است، تا جایی که می‌دانم در کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را ندیدم که در خصوص آن مطلبی ارائه شود.

وی ادامه داد: تنها چیزی که به یاد دارم این است که طرح را امضا کردیم اما بحث تخصصی در این باره انجام نشد، باید معایب و مزایای این طرح را بررسی کرده و به صورت تخصصی پیش برویم و در نهایت به تصویب برسانیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مطالب را باید به عموم ارائه داده و روند کار نیز پس از تصویب به شهرداری ارجاع داده شود.

غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه افزود: در این طرح منظورم این بود اگر قردادها تجمیع شوند کنترل‌ها هم راحت‌ترمی‌شود و روال هم مشخص می‌گردد.

علی نوای‌باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه گفت: ما این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کردیم و نهایتا هم گفتیم که شهرداری لایحه را براساس ظرفیت ارائه دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ابراز کرد: اگر نامه از شورا به شهرداری نرفته ما آن را نمی‌دانیم اما این مساله در کمیسیون بررسی شده است.

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: شهردار تبریز تمام نامه‌ها را پاراف کرده و به جاهای مختلف ارجاع داده اما بعد از ارجاع به معاونت‌ها معلوم نیست این نامه ها چه شده، انتظارمان این است معاونان شهردار به نامه جواب دهند.

فقط یک نفر قهرمان ملی المپیک جذب شده است

در ادامه این جلسه شهردار تبریز در خصوص سوالی مبنی بر انسداد موقت نیرو به شهرداری که پیش از این توسط رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، پاسخ داد.

عباس رنجبر گفت: تنها کسی که بعد از این طرح جذب شده سجاد پیرآیقر چمن قهرمان ملی است که از قبل هم در شورا لایحه بود که با این قهرمان قرارداد بسته شود، مورد دیگر در مورد جذب یک خانم در حراست است که اصلا این موضوع نهایتا انجام نشده، یک آقای دیگر هم در دوران سرپرستی شهرداری تبریز جذب شده و ربطی به دوره ما ندارد.

غفوری نیز در این راستا گفت:برخی ملاحظات اخلاقی اجازه نمی‌دهد که همه چیزا را بگویم اما آن خانم سه ماه از همشهری حقوق گرفته است، برای آقا هم از ۲۸ آذرماه بیمه پرداخت شده یعنی در همان زمان جذب شده و برای ردگم‌کنی قرارداد را برای مردادماه نوشته‌اند، فقط هم این دو مورد نیست و تعداد بیشتر از این حرف‌هاست.

شهردار تبریز در ادامه اظهار کرد: وقتی من نامه کسی را امضا و تایید نکرده‌ام اسم افرادی که جذب شده را بگویید، پیشنهادم این است شورای شهر تبریز تکلیف جذب‌های ۱۴۰۰ مشخص کند.

غفوری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در ادامه گفت: احساس می‌کنم صداقتی که باید در زیردستان شهردار باشد، نیست، ما باید موانع را اصلاح کنیم.

یک هزارو دویست نفر از فرزندان ایثارگران در حال تبدیل وضعیت هستند

در ادامه این جلسه شهردار تبریز در خصوص سوالی مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان که پیش از این توسط رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، پاسخ داد.

رنجبر در این‌باره توضیح داد: ۳۸۴ نفر از کارکنان توسط آزمون تبدیل وضعیت شده و قراردادهایشان منعقد شده است اما ایثارگرانی که مشمول این طرح هستند ۱۲۹۷ نفر بوده که ۱۱۶۱نفر در شرکت همشهری بوده و ۱۳۶ نفرهم به شکل دیگری با ما همکاری می‌کنند، ۴۵ نفر هم مربی بوده که مدارک ایثارگری داده‌اند.

وی ادامه داد: از ۱۲۹۷ نفر مدارک تعداد ۷۲ نفر هم مخدوش بوده که در حال بررسی بوده، طی هفته پیش ۱۵۰ نفر را گزینش برای‌مان معرفی کرده است.

غفوری در ادامه گفت: تازمانیکه امنیت شغلی و آرامش برای کارکنان را فراهم نکنیم مسلما از کارشان بازخوردی دریافت نخواهیم کرد.

در ادامه این جلسه شهردار تبریز در خصوص سوالی مبنی بر طرح جامع و استراتژی کلان فرهنگی شهرداری که پیش از این توسط رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مطرح شده بود، پاسخ داد.

شهردار تبریز در این خصوص اظهار کرد: برنامه‌هایی که برای سال آینده پیش‌بینی شده در این راستا بوده است ولی یک واقعیت را باید قبول کنیم سازمان فرهنگی هنری به ۷۵۰ نفر حقوق می‌دهد و این سازمان ۱۰۰ درصد پول را از شهرداری گرفته و همه این پول صرف حقوق شده این افراد هم زحمت می‌کشند اما خروجی آن سازمان به اندازه ۷۵‌ نفر نیست.

غفوری در این راستا افزود: یا به ما گزارش اشتباه داده‌اند یا به شما اشتباه گزارش دادند چون گزارشی که دست ما است بودجه این سازمان ۵ درصد محقق شده، برای سال آینده بودجه این سازمان کاهش یافته و آیا قرار است که افراد از این مجموعه کم شوند یا اینکه حقوق کاهش یابد!

برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه در خصوص ضعف برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: اسم ما شورای انقلابی است اما در ایام دهه فجر و فاطمیه خبری از این مناسبت‌ها در شهر نبود، بوی ایام فاطمیه امسال در شهر شنیده نشد، ما بجز جشنواره موسیقی موغام چه برنامه فاخر فرهنگی در این ماه‌ها انجام داده‌ایم، مردم از ما انتظار دارند و باید در این راستا اقداماتی اتخاذ شود.

روح‌الله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره گفت: در حوزه فرهنگی کم کاری کرده‌ایم، بخاطر اینکه احساس کرده‌ایم مشکلات دیگر در حوزه شهری وجود دارد منتهی از این موضوع غافل شده‌ایم، ما عرضمان این بود در ششمین دوره شورای شهر با اقدامات تحولی سیاست‌ها و ماموریت‌های فرهنگی را در شهرداری بازنگری کنیم.

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد دانشگاه آزاد باید بگویم که در ماده ۳ قانون خدمات کشوری موسسه عمومی تعریف شده و دانشگاه آزاد تابع قوانین خاصی است.

وی در ادامه ابراز کرد: بر اساس قوانین تعریف شده، ماموریت اعضای هئیت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد در شهرداری امکان‌پذیر نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود افزود: طبق قوانین یاد شده امکان انتقال نیروهای دانشگاه وجود نداشته و ندارد، برای چندمین بار می‌گوییم که ماموریت افرادی که از دانشگاه آزاد آمده‌اند غیرقانونی است و جذب هم غیرقانونی بوده است.

در خواست شهردار برای استیضاح خودش

عباس رنجبر، شهردار تبریز در ادامه این جلسه گفت: از اولین روزی که آمدیم مقابل درخواست‌های غیرمعقول ایستادیم اما هجمه‌ها از همان موقع آغاز شد، بانک شهر می‌خواهد از جیب مردم مشکل خودش را حل کند و من جلوی این کار را گرفتم و هجمه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: من امروز اگر کم هزینه می‌کنم به ولای علی به نفع مردم تلاش می‌کنم چون اصلا پولی وجود ندارد، ارتباط این چنینی من با شورا به ضرر شورا و شهرداری است.

رنجبر گفت : وقتی خود اعضای شورا به یک نفر از ۱۴ هزار نفر کارکنان شهرداری اعتماد ندارند و از بیرون راننده می آورند چه می توان گفت؟

وی تشریح کرد: بانک شهر می خواهد از جیب مردم مشکل خودش را حل کند و من جلوی این کار را گرفتم و هجمه می کنند.

وی ادامه داد: در زمان آقای نجفی پنج پروژه به بانک شهر داده شده و حاالا می خواهند همان پروژه را به ما برگردانند و پولش را از جیب مردم بردارند.

شهردار تبریز بیان کرد: ارتباط اینگونه من با شورا به ضرر شورا و شهرداری است.

وی ادامه داد: من این افراد را آورده ام و به آنها اعتماد دارم اگر شورا این موضوع را قبول ندارد من را استیضاح کنید تا تکلیف مشخص شوود.

دهقان نژاد گفت : اگر شهردار به جای جلسه با اعضای سابق با اعضای فعلی شورا جلسه برگزار کنند، این مشکلات پیش نمی آید.

رنجبر گفت: والله همچین چیزی افترا است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=50138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});