• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

دیدار نمایندگان پارلمان آذربایجان با پاشینیان

  • کد خبر : 52033
  • 04 اسفند 1400 - 10:30
دیدار نمایندگان پارلمان آذربایجان با پاشینیان
یاز اکو- نمایندگان جمهوری های آذربایجان، گرجستان، اوکراین و اتحادیه اروپا که در مجمع پارلمانی یورونست حضور دارند با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار کردند. در این نشست روابط اتحادیه اروپا-ارمنستان، آذربایجان-ارمنستان و رویدادهای پیرامون اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آپا، این خبر را طاهر میرکیشیلی عضو مجمع پارلمانی یورونست اعلام کرد.

این نماینده مجلس ملی آذربایجان گفت: نیکول پاشینیان در این جلسه در خصوص روابط با جمهوری آذربایجان صحبت کرد و گفت مسیر مشخصی در حال حاضر طی شده است، در مورد بسیاری از مسائل به ویژه گشایش راه آهن توافقاتی وجود دارد که برای بازگشایی ارتباطات در منطقه مهم خواهد بود.

در ادامه در خصوص تحویل نقشه اراضی مین گذاری شده، تحدید حدود و تعیین مرزها، سفر اعضای یونسکو جهت بازدید از منطقه، روند تحویل اجساد مفقودین جنگ اول قره باغ گفتگوهایی صورت گرفت، پاشینیان همچنین با ارائه اطلاعاتی در مورد توسعه روابط ارمنستان و ترکیه، همچنین به دیدار با الهام علی اف در بروکسل و سپس نشست ۴ فوریه در قالب ویدئو کنفرانس اشاره کرد و همه این دیدارها را مثبت ارزیابی نمود.

طاهر میرکیشیلی که به نمایندگی از هیئت آذربایجانی در این‌جلسه حضور داشت خاطرنشان کرد: دستور کار جمهوری آذربایجان شامل برقراری صلح پایدار، توسعه منطقه ای، گشایش ارتباطات، بازسازی و احیای اراضی اشغال شده است. در این راستا جمهوری آذربایجان فرصت های فراوانی برای همکاری با کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا در زمینه امنیت انرژی، توسعه اقتصادی پس از پایان همه گیری کرونا و کاربرد گسترده فناوری دارد.

میرکیشیلی افزود: برای اولین بار در ایروان هستم و سفر هیات آذربایجان را باید نشانه دیگری از حسن نیت جمهوری آذربایجان در برقراری صلح پایدار دانست. در مجموع جلسه در فضای مثبتی برگزار شد.

لازم به ذکر است که طاهر میرکیشیلی و سلطان ممدوف به نمایندگی از مجلس ملی آذربایجان برای حضور در نشست کمیته مجمع پارلمانی یورونست وارد ایروان شدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});