• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

تقدیر از صادرکنندگان نمونه در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 52325
  • 05 اسفند 1400 - 17:08
تقدیر از صادرکنندگان نمونه در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی پنجشنبه 5 اسفند در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی بعدازظهر امروز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در آغاز این مراسم گفت: امروز از صادرکنندگان برتر استان در سال ۹۹ تقدیر می کنیم.

وی افزود: سال ۹۹ استان ما، ۸۷۵ میلیون دلار صادرات غیرنفای داشت. امسال همچون کشور، صادرات غیرنفتی استان ۴۲ درصد در ۱۰ ماه اول رشد داشته است.

با ۱۱۴ کشور در دنیا ارتباط تجاری داریم

در ادامه مراسم پرنیان رئیس سازمان صمت استان گفت: تعداد کارتهای فعال اتاق ۱۷۵۶ و تعداد صادرکنندگان ۳۷۷ نفر هست. یعنی ۲۱ درصد دارندگان کارت صادرکننده هستند.

وی افزود: ۳۴ درصد صادرکنندگان بالای یک میلیون دلار صادر کرده‌اند که عمدتا پتروشیمی، صنایع معدنی و غذایی است.

پرنیان ادامه داد: ۸۴ درصد صادرات استان به ۱۵ کشور اطراف صورت گرفته و در مجموع با ۱۱۴ کشور در دنیا ارتباط تجاری داریم.

رئیس سازمان صمت استان بیان کرد: اید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم و موانع تولید را برداریم و اثرات آن را در تولید و صادرات مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صنعت استان، خودساخته است و به رانت وصل نیست افزود: تنها در دو ماه گذشته در یک شهرک صنعتی استان ۱۲۳ مورد سرمایه‌گذاری داشتیم. وظیفه‌ی ما در سازمان فقط و فقط تسهیل‌گری است.

پرنیان اضافه کرد: رتبه استان در کشور در واحدهای صنعتی چهارم و در میزان سرمایه‌گذاری هفتم است.

گفتنی است؛ مدال افتخار صادراتی به حاج علی نجاتی، مدیرعامل واحد صنعتی آناتا به عنوان صادرکننده برگزیده اهدا شد.

موانع صادرات و صادرکننده‌ها برداشته شود

نماینده ولی فقیه در استان، دیگر سخنران این مراسم گفت:  باید موانع صادرات و صادرکننده‌ها برداشته شود؛ تا با صادرات بیشتر و سهل‌تر ارز به کشور بازگردد و چرخ اقتصادی بچرخد و ایجاد اشتغال شود و ارزآوری حاصل از صادرات بتواند نیازهای ارزی کشور را پوشش دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: باید از نفت بی‌نیاز شویم و اقتصاد کشور را به نفت وابسته نکنیم. یکی از بزرگترین مشکل اقتصادی کشور همین وابستگی ما به نفت است

امام جمعه تبریز ادامه داد: ما در صورت عدم وابستگی به نفت، قدرت خود را در اقتصاد و منطقه افزایش می دهیم.

وی افزود: حمایت از صادرات و صادرکننده و ترویج مصرف کالای تولید داخلی باید سرلوحه اکثریت قرار گیرد و باید اقتصاد را از دولتی بودن دور نگه داریم و اقتصاد را به افراد اهل بسپاریم.

حمایت همه جانبه سه قوه از بخش خصوصی

در ادامه مراسم، تاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: حمایت از صادرکننده حمایت از تولید است و حمایت از تولید حمایت از اقتصاد و اشتغال است.

وی افزود: دولت رئیسی ارتباط خوبی با کشورهای همسایه آغاز کرده است و بازار ۶۰۰ میلیون نفری در اطراف ایران برای صادرات وجود دارد.

تاج الدینی ادامه داد: ما در دولت و‌ مجلس و قوه قضائیه همه جانبه از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

از مذاکرات برجام اخبار خوبی شنیده می‌شود

مظفر علیخانی معاون اتاق ایران در این مراسم اعلام کرد: فلسفه برگزاری مراسم امروز فرهنگ‌سازی و تقدیر و تشکر از صادرکنندگان است. به دلیل محدودیت های کرونایی نتوانستیم از تمام صادرکننده‌ها تقدیر کنیم و امروز تعدادی از آنها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: از مذاکرات برجام اخبار خوبی شنیده می‌شود. ما باید خودمان را برای صادرات و سرمایه‌گذاری گسترده آماده کنیم.

علیخانی بیان کرد: مشکلات تحریم موجب شده تکنولوژی ما با تکنولوژی جهانی فاصله بگیرد و بشدت به صادرات و سرمایه‌گذاری ملی و خارجی نیازمندیم، و این کار اتفاق نمی‌افتد مگر با توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی و ارتباط با کشورهای منطقه و جهان.

وی ادامه داد: ما بشدت نیازمند توسعه‌ی زیرساخت‌ها در حوزه‌ی فرودگاه و بنادر و حمل نقل ریلی و جاده ای هستیم.

تقدیر از صادرکنندگان نمونه ملی در استان آذربایجان شرقی

در ادامه مراسم از مصطفی وحیدزاده مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی، رسول بیوک مدیرعامل داداش برادر / آیدین، یعقوب محمودیان مدیرعامل سهندجام، محمود ابراهیمی مدیرعامل ارس تارلا و ابراهیم نجفی فر مدیرعامل اطلس فام به عنوان صادرکنندگان نمونه ملی در استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

همچنین از شرکت‌های شکوه مهتاب، ریخته‌گری تراکتورسازی، همت پلاس، نخل سبز صبحی به عنوان صادرکنندگان نمونه استانی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه از شرکتهای آیسان خزر، شیرین وطن، کلر پارس، کرامت زمان زاده/ رنگ و رزین آرکو، فولاد مهر سهند، ایلکین، مهر اصل، بستنی اطمینان آذرگل و پشمک‌ حاج عبدالله، آذر پارت خزر، پلاستیک تک‌ظرف آذربایجان، صنایع شیشه آذر، مجتمع فولاد ظفر بناب، صنایع غذایی بیسکویت خام، سیم و کابل تبریز/سیمکات، ارس تارلا امین، دنار خزر، پتروشیمی تبریز، گسترش فولاد فجر آذربایجان، فولاد ناب تبریز، آهن و فولاد جهان سپاهان، فولاد جاوید بناب و خشکبار فجر بناب به عنوان صادرکنندگان برگزیده استانی تجلیل شد.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=52325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});