• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

آسیب جدی درگیری روسیه و اوکراین به صنعت پوشاک ترکیه

  • کد خبر : 53126
  • 11 اسفند 1400 - 11:00
آسیب جدی درگیری روسیه و اوکراین به صنعت پوشاک ترکیه
یاز اکو_تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از تهاجم کرملین به اوکراین، از جمله قطع بانک‌ها از سیستم سوئیفت و همچنین کاهش ارزش روبل، بر قدرت خرید روس‌ها و شرکت‌هایی که با این کشور تجارت می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. این شامل بخش پوشاک آماده ترکیه نیز می شود که در حال حاضر در بازارهای اوکراین با توقف کسب و کارها روبرو است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح در حالی که ۲۶۷ فروشگاه و ۱۸۰ نقطه فروش از مجموع ۲۴ برند پوشاک ترکیه در اوکراین در حال حاضر تعطیل شده اند و ضربه سنگینی به این بخش واردشده است.

در همین حال حدود ۳۲ برند فعال در روسیه شامل ۶۵۵ فروشگاه و ۲۵۵۶ نقطه فروش تحولات را زیر نظر دارند.

نمایندگان بخش پوشاک ترکیه در این باره گفتند به دلیل لغو و به تعویق افتادن محموله، میزان ضرر آنها در حال حاضر تنها در اوکراین به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار (۲ میلیارد لیره تا ۲٫۷ میلیارد لیره) رسیده است.

بر اساس اطلاعات رسمی، بخش پوشاک ترکیه در سال گذشته به ترتیب ۱۷۳ میلیون دلار و ۲۸۷ میلیون دلار به روسیه و اوکراین صادرات داشته است. با این حال، تعداد زیادی از صادرات به این کشورها نیز در “تجارت شاتل” انجام شد که باعث شد رقم صادرات مورد بحث در اوکراین به ۷۵۰ میلیون دلار و در روسیه از یک میلیارد دلار فراتر رود.

این بخش که در نمایشگاه‌هایی که ماه گذشته در هر دو کشور برگزار شد شرکت کرد و ارتباطات تجاری خوبی برقرار کرد – قبل از حمله روسیه به اوکراین – هدف افزایش صادرات رسمی به روسیه از ۲۸۷ میلیون دلار به یک میلیارد دلار را در نظر گرفته بود.

شرف فیات، رئیس مجمع بخش پوشاک و اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های کالای ترکیه (TOBB) گفت : لغو و تعویق صادرات به اوکراین در این مدت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: ارسال محموله به اوکراین متوقف شده است، و در روسیه نیز انتظار بازار خوب وجود ندارد.

وی گفت: از آنجایی که بیشتر مبادلات از طریق شاتل انجام می شود، این معاملات مشمول معاملات سریع نیستند.

مصطفی گلتپه، رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک استانبول (IHKIB)، اظهار داشت: آنها با قطع ارتباط روسیه از سیستم سوئیفت با مشکل مواجه خواهند شد و ارزهای محلی راباید با انواع ریسک ها در تجارت مورد استفاده قرار داد.

گورکان تکین، رئیس انجمن صادرکنندگان پوشاک و پوشاک مدیترانه ای (AKIB) اظهار داشت: کامیون ها در حال حاضر در مرزهای کشورهای مرتبط منتظر هستند.

وی افزود: «اولین بخشی که با کوچکترین مشکلی متاثر می شود، پوشاک است. بنابراین، این صنعت در حال حاضر به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر صادرات متوقف شده است.

وی گفت: حتی لهستان هم سفارشات خود را لغو کرده زیرا این کشور مرز مشترک با اوکراین دارد.

قرار است بزودی جلسه ای برای بررسی راهکارهای خروج از شرایط فعلی در ترکیه برگزار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});