اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری آذربایجانشرقی در جمع خبرنگاران:
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شمس، تمامی آزادراهها با سرمایهگذاری بخش خصوصی احداث میشود و با منابع دولتی نمیشود تمامی آزادراهها را به سرانجام رساند.
نباید با طرح اتهام و هجمه سرمایهگذار آزادراه تبریز_سهند را دلسرد کرد. باید از سرمایهگذار بومی این استان حمایت کرد تا دیگر پروژهها را پیش ببرد.
سرمایهگذار در تعیین مبلغ عوارضی تبریز_سهند هیچ نقشی ندارد و عوارض طبق دستورالعمل و مصوبه دولت اخذ میشود و تا زمانی پایدار است که آورده سرمایهگذار و سود او تامین شود و بعد آن دولت درخصوص تردد رایگان یا ادامه عوارضی با مبلغ کمتر جهت هزینه برای خود آزادراه تصمیم خواهد گرفت.
روشنایی آزادراه تبریز_سهند الزامی نیست و در طرح اولیه نیز برعهده سرمایهگذار نبوده تا امروز بهخاطر نبود روشنایی او را بازخواست کنیم. در آذربایجانشرقی ۱۴ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۴ هزار کیلومتر آن راه اصلی است و فقط ۱۲۰ کیلومتر راهها روشنایی دارد و این یعنی وجود روشنایی طبق استانداردها اجباری نیست و صرفا باید در گردنههای مهگیر و پلهای بزرگ بالای ۱۰ متر و تونلها روشنایی برقرار شود.
ازادراه تبریز_سهند کاملا استاندارد است و این را کارشناسان متخصص تایید میکنند. سرمایهگذار و پیمانکار نیز طرحی را اجرا کرده که توسط دولت به او ابلاغ شده است.
طبق برآوردها تردد از آزادراه تبریزسهند در قیاس با جاده تبریزآذرشهر در کنار کاهش زمان مسافت و رفع ترافیک، ۱۲ هزار تومان صرفهجویی در بنزین درپی داشته است. با این حال اگر کسی نمیخواهد عوارض پرداخت کند میتواند از جاده قدیم تردد نماید.