• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

‍ تردد از اتوبان تبریز سهند با صرفه‌تر است/ روشنایی آزادراه الزامی نیست!

  • کد خبر : 53438
  • 13 اسفند 1400 - 13:30
‍ تردد از اتوبان تبریز سهند با صرفه‌تر است/ روشنایی آزادراه الزامی نیست!
تمامی آزادراه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و با منابع دولتی نمی‌شود تمامی آزادراه‌ها را به سرانجام رساند.

اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران:

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شمس، تمامی آزادراه‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود و با منابع دولتی نمی‌شود تمامی آزادراه‌ها را به سرانجام رساند.

نباید با طرح اتهام و هجمه سرمایه‌گذار آزادراه تبریز_سهند را دلسرد کرد. باید از سرمایه‌گذار بومی این استان حمایت کرد تا دیگر پروژه‌ها را پیش ببرد.

سرمایه‌گذار در تعیین مبلغ عوارضی تبریز_سهند هیچ نقشی ندارد و عوارض طبق دستورالعمل و مصوبه دولت اخذ می‌شود و تا زمانی پایدار است که آورده سرمایه‌گذار و سود او تامین شود و بعد آن دولت درخصوص تردد رایگان یا ادامه عوارضی با مبلغ کمتر جهت هزینه برای خود آزادراه تصمیم خواهد گرفت.

روشنایی آزادراه تبریز_سهند الزامی نیست و در طرح اولیه نیز برعهده سرمایه‌گذار نبوده تا امروز به‌خاطر نبود روشنایی او را بازخواست کنیم. در آذربایجان‌شرقی ۱۴ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۴ هزار کیلومتر آن راه اصلی است و فقط ۱۲۰ کیلومتر راه‌ها روشنایی دارد و این یعنی وجود روشنایی طبق استانداردها اجباری نیست و صرفا باید در گردنه‌های مه‌گیر و پل‌های بزرگ بالای ۱۰ متر و تونل‌ها روشنایی برقرار شود.

ازادراه تبریز_سهند کاملا استاندارد است و این را کارشناسان متخصص تایید می‌کنند. سرمایه‌گذار و پیمانکار نیز طرحی را اجرا کرده که توسط دولت به او ابلاغ شده است.

طبق برآوردها تردد از آزادراه تبریزسهند در قیاس با جاده تبریزآذرشهر در کنار کاهش زمان مسافت و رفع ترافیک، ۱۲ هزار تومان صرفه‌جویی در بنزین درپی داشته است. با این حال اگر کسی نمی‌خواهد عوارض پرداخت کند می‌تواند از جاده قدیم تردد نماید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=53438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});