• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

تیم کارشناسی دیوان محاسبات در کارخانه ماشین‌سازی تبریز مستقر شد

  • کد خبر : 54014
  • 17 اسفند 1400 - 9:30
تیم کارشناسی دیوان محاسبات در کارخانه ماشین‌سازی تبریز مستقر شد
یاز اکو - مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تیم کارشناسی این مجموعه برای بررسی عملکرد مالی کارخانه ماشین‌سازی تبریز در این مجموعه مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا کردلو افزود: تیم های کارشناسی دیوان محاسبات بر اساس ماموریت ها و وظایف ذاتی خود مبنی بر رسیدگی به مسایل مالی و بودجه ای، به صورت دوره ای در واحدها و موسسات دولتی و نیمه دولتی مستقر می شوند، که استقرار در کارخانه ماشین سازی نیز بر همین منوال در حال انجام است.

وی ارایه گزارش نهائی از شرایط و وضعیت عملکرد مالی کارخانه ماشین سازی را منوط به اتمام رسیدگی های تیم کارشناسی اعلام و اضافه کرد: با توجه به حجم سنگین رسیدگی ها و زمان بر بودن این فرآیند، به طور معمول گزارش های نهایی به صورت ۱۲ ماهه منتشر می شود.

کردلو اظهار داشت: عملیات رسیدگی به مسایل مالی کارخانه ماشین سازی تبریز طبق برنامه زمان بندی شده توسط سازمان دیوان محاسبات پیش می رود و گزارش نهایی در پایان فروردین ماه و یا اویل اردیبهشت آماده می شود که جریان کامل آن توسط رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این نهاد برای جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلفات بودجه ای ادارات، سازمان ها و نهادها و واحدهای تولیدی و صنعتی دولتی و نیمه دولتی به شدت نیازمند تعامل با جامعه رسانه ای استان است، گفت: نبود شناخت عمومی از دیوان محاسبات را یکی از مشکلات پیشروی این سازمان برشمرد و افزود: متاسفانه تاکنون در حوزه اطلاع رسانی عمومی از کارکردها، ماموریت ها و اهداف و محورهای فعالیت دیوان محاسبات در سطح عموم جامعه آگاهی رسانی دقیقی نشده است که در این رابطه رسانه های گروهی می توانند با انتشار اخبار و تهیه گزارش های مختلف زمینه های شناخت مردم از سازمان را فراهم سازند.

کردلو اظهار داشت: توجه به جهاد تبیین یکی از اولویت های اصلی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در دوره جدید مدیریتی است تا بدین وسیله ضمن عمل به وظایف ذاتی، قانونی و شرعی خود نسبت به ارایه گزارش های عملکرد و شفاف سازی در حیطه کاری برای عموم مردم اقدام شود.

بر اساس این گزارش، گروه صنعتی ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور و تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.

ماشین سازی تبریز در سال‌های اخیر به دلیل واگذاری‌های نادرست با مشکلات متعددی در مسیر فعالیت خود مواجه بوده است که بر همین اساس در سال ۱۳۸۳ با ۳ هزار کارگر توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد تا اتفاقات ناگوار بر سر این صنعت مادر کشور واژگون شود.

گروه ماشین‌سازی تبریز در سال ۱۳۴۶ با هدف ایجاد اشتغال برای ۴۰ هزار نفر بنیان گذاشته شد که در مدت کوتاهی بستری برای ایجاد صنایع وابسته بزرگ دیگری چون ریخته گری، لیفتراک سازی، ایدم و موتوژن و تراکتورسازی مهیا شد.

واگذاری ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی نه تنها بهبودی در وضعیت آن ایجاد نکرد، بلکه وضع بدتر شد و گروه ناگزیر شد دفتر ۱۰ طبقه ای خود در تهران را که همچون نماد صنعت تبریز و آذربایجان تلالو داست، برای پرداخت بدهی های بیمه، به قیمت بسیار ناچیز بفروشد.

فروش اموال و دارایی های شرکت برای برون رفت از وضعیت بدهی های سنگین جوابگو نبود، به گونه ای که کارگران ماشین سازی در سال های بعد بارها اعتصاب کردند و خواستار تعیین تکلیف آن شدند و این روند تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ که گروه به یک شخص حقیقی فروخته شد، ادامه یافت، اما این نیز دیری نپایید و با دستگیری مالک حقیقی مجموعه به اتهام فروش ارز در بازار آزاد، ماشین سازی با ورود قوه قضاییه به «صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد» به عنوان مالک قبلی آن بازگرانده شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});