• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
10

همکاری ترکیه با رولز رویس بر روی موتور هواپیمای جنگی نسل پنجم

  • کد خبر : 54298
  • 19 اسفند 1400 - 10:00
همکاری ترکیه با رولز رویس بر روی موتور هواپیمای جنگی نسل پنجم
یاز اکو_بدنه صنعت دفاعی ترکیه همکاری با رولز رویس مستقر در بریتانیا را در زمینه موتور برای نیروبخشی هواپیماهای رزمی ملی این کشور (MMU) آغاز کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی (SSB) در یک برنامه تلویزیونی در شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک، در مورد تحولات مربوط به MMU، یک پروژه صنعت دفاعی داخلی که مدت ها مورد انتظار بود، اظهار نظر کرد.

وی گفت:جت نسل پنجم با ویژگی های مشابه F-35 Lightning II لاکهید مارتین است، توسط صنایع دفاعی داخلی با شرکت صنایع هوافضای ترکیه (TAI) به عنوان پیمانکار اصلی در حال توسعه است.

دمیر با بیان اینکه علاوه بر موتور F-110 یک گزینه موتور جایگزین نیز وجود دارد که از آمریکا وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای موتور هواپیما نیز امکان همکاری با رولزرویس را داشتیم.

وی گفت: «ما قبلاً در مورد این همکاری نگرانی هایی داشتیم. با این حال، شرکت این نگرانی ها را در نتیجه جلسات برگزار شده برطرف کرد.

وی افزود: کار آغاز شده است هرچند این شرکت بریتانیایی موتوری برای این هواپیمای خاص ندارد ولی این شرکت پیشنهاد توسعه موتوری برای MMU را با مشارکتی که در ترکیه ایجاد کرده ارائه کرده است.

رولز رویس و ترکیه برای توسعه موتور MMU با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

در همین حال، رولز رویس با یکی دیگر از شرکت های ترکیه ای نیز روابط نزدیک دارد.

جت جنگنده ملی قرار است در سال ۲۰۲۳ از آشیانه خارج شود، اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ انجام دهد و در سال ۲۰۲۹ به فهرست موجودی نیروهای مسلح ترکیه (TSK) افزوده شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});