• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
6

کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 54622
  • 21 اسفند 1400 - 17:00
کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در هفته‌ جاری سامانه‌ قدرتمند بارشی وارد استان خواهد شد و کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا را در استان در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد امیدفر افزود: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ جوّی نسبتا ناپایدار طی هفته‌ جاری در استان است که امروز و فردا همراه با وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش برف و باران در برخی نواحی به‌ویژه نواحی مرتفع استان خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه‌ قدرتمندی همراه با توده هوای سرد قطبی از دوشنبه شب نفوذ خواهد کرد و موجب کاهش محسوس دما و بارش برف و باران و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهد شد که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه این کاهش دما محسوس‌تر شده و وارد شوک دمایی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در بخش‌های مختلفی که تغییرات محسوس دما وجود دارد، به‌ویژه بخش کشاورزی، گلخانه‌ها، بخش راه و ساختمان و بتن‌ریزی اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به کاهش محسوس دما شهروندان از لباس‌های گرم استفاده و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته هریس با دمای پنج درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۱۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});