• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

اصلاح مصوبه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 55202
  • 25 اسفند 1400 - 15:00
اصلاح مصوبه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۱
یاز اکو - نمایندگان مجلس ایراد شورای نگهبان به موضوع واردات خودرو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را اصلاح کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس در اصلاحیه خود به دولت اجازه داد تا در سال ۱۴۰۱ با رعایت سیاست‌های کلی نظام و با شرایطی، مجوز واردات خودرو را ارائه کند.

بر اساس مصوبه جدید مجلس که باید در شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت دوباره بررسی شود، «تعیین ضوابط واردات خودرو و روش تأمین ارز از سوی دولت»، «تعیین سقف ۲۵ هزار یورو برای قیمت خودرو وارداتی سواری»، «حجم موتور کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی»، «آسیب نرسیدن به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت» و «ایجاد شرایط رقابت» به عنوان شرایط واردات اعلام شده است.

خودروهای وارداتی شامل ۵۰ هزار خودروی سواری، ۲۰ هزار خودرو سواری دوگانه‌سوز(هیبریدی) و برقی، ۱۰ هزر کامیون و تریلی یخچالدار و کشنده، ۱۰ هزار اتوبوس برون شهری و درون شهری و هزار واگن و واگن یخچالدار هستند.

همچنین ۵ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی نو یا حداکثر پنج سال ساخت هم در میان خودروهای وارداتی قرار دارد.

نمایندگان مصوب کردند که از ۵ درصد منابع به دست آمده از این اقدام، ۷۰ درصد به کمیته امداد امام خمینی و ۳۰ درصد به سازمان بهزیستی برسد.

رئیس مجلس در جریان بررسی این بخش از لایحه بودجه، گفت که در موضوع واردات خودرو با مجمع تشخیص مصلحت نظام اختلاف‌‌هایی وجود دارد که در مورد طرح ساماندهی خودرو و مصوبه واردات مشروط خودرو هم با اصرار مجلس، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

آقای قالیباف تلویحاً اعلام کرد اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه واردات خودرو ایرادی وارد دانست، مجلس نظر این نهاد را بپذیرد.

مجلس شرایط واردات خودرو در لایحه بودجه سال آینده را با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالفت و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۲۳ نماینده حاضر تصویب کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55202

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});