• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6

کرونا، به تجارت گیاهان دارویی و معطر ترکیه رونق بخشید

  • کد خبر : 55248
  • 26 اسفند 1400 - 9:15
کرونا، به تجارت گیاهان دارویی و معطر ترکیه رونق بخشید
یاز اکو_تجارت جهانی گیاهان دارویی و معطر، با افزایش آگاهی برای زندگی سالم در این بیماری همه گیر رونق یافته و ارزش افزوده اقتصادی در بسیاری از زمینه ها، از تولید گیاهان دارویی گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی و گردشگری افزایش داده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت بر اساس داده های مرکز تجارت بین المللی (ITC)، سهم ترکیه  از تجارت ۲۰۰ میلیاردی گیاهان دارویی و معطر جهان، چیزی نزدیک به یک میلیارد دلار است.

ترکیه حدود ۶ درصد از گیاهان دارویی جهان را در خود جای داده است و قصد دارد حجم تجارت خود در این بخش را تا سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد دلار برساند.

وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه در این ارتباط گفت: ترکیه قصد دارد تا با افزایش علاقه سرمایه گذاران داخلی به این بخش، با امکان سنجی و راهنمای سرمایه گذاران برای ۱۳ محصول، سهم بازار ترکیه را افزایش دهد.

ارتاش رئیس هیئت مدیره شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و معطر خاطرنشان کرد : سیاهدانه، گل رز، آویشن و اسانس ها و همچنین ویتامین ها و مخلوط های مختلف با عسل، عمده ترین محصولات صادراتی این بخش در سال ۲۰۲۱ در طیف گسترده ای از بازارها از جمله ایالات متحده، پاکستان، ترکمنستان، هنگ کنگ ،سوئیس و کره جنوبی بوده است.

وی گفت: «اثرات همه‌گیری موجب شد، افزایش تقاضا برای محصولات گیاهی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند،فرصت‌های جدیدی را در تجارت برای ترکیه ایجاد می‌کند.»

وی افزود: با فعال کردن همه پتانسیل‌های خود در محصولات مختلف و تمرکز بر صادرات برند، به جای تمرکز بر یک محصول واحد مانند اسطوخودوس، می‌توانیم کشورمان را از هدف صادراتی ۱ میلیارد دلاری در مرحله اول و ۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ فراتر ببریم.

به گزارش ارتاش، راه ترکیه برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار جهانی گیاهان دارویی و معطر، تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده و افزایش فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی است.

ارتاش گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ، برای تولید محصولات با ارزش افزوده بسیار مهم است.

وی افزود: “ما به عنوان شرکت تالیا هربال، سهم فعالیت های تحقیق و توسعه خود را که ۱۵ درصد از بودجه ما را در سال گذشته تشکیل می داد، امسال به ۲۵ درصد افزایش دادیم.”

وی افزود:در تحقیق و توسعه، ما مطالعاتی را با تمرکز بر غذاها و مکمل‌ها برای ورزشکاران و محصولات پروبیوتیک انجام خواهیم داد. ما قصد داریم با دستیابی به بازارهای جدید ، حجم صادرات خود را ۷۰ درصد افزایش دهیم و در عین حال به تصویر جهانی بخش گیاهان دارویی و معطر ترکیه کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});