• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
5

سازمان ملل: در ۴ زمینه با آذربایجان همکاری خواهیم کرد

  • کد خبر : 55447
  • 28 اسفند 1400 - 15:00
سازمان ملل: در ۴ زمینه با آذربایجان همکاری خواهیم کرد
یاز اکو- آذربایجان ۳۰ سال پیش به سازمان ملل متحد پیوست و چند ماه بعد دفتر سازمان ملل را در آذربایجان راه اندازی کرد. در طول ۳۰ سال گذشته این همکاری توسعه یافته و آذربایجان به عضوی فعال در سازمان ملل متحد تبدیل شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را ولادانکا آندریوا هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در جمهوری آذربایجان در نشستی که به مناسبت سی امین سالگرد عضویت آذربایجان در سازمان ملل متحد در شوشا برگزار شد بیان کرد.
این دیپلمات خاطرنشان کرد: شکل روابط سازمان ملل متحد و آذربایجان تغییر کرده است. مدل همکاری تغییر کرده است. ما به آذربایجان که کشور صدها هزار آواره جنگی بود کمک های بشردوستانه ارائه کرده ایم. اقتصاد و منابع انسانی این کشور بهبود یافت و فقر و بیکاری کاهش یافته است. آذربایجان به سازمان ملل متحد کمک کرده است. آذربایجان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از چندجانبه گرایی به عنوان یک عضو غیردائم و همچنین رئیس جنبش عدم تعهد حمایت کرد.
ولادانکا آندریوا تاکید کرد که آذربایجان و سازمان ملل متحد در چهار زمینه برنامه اقدام را تصویب کرده اند؛ آذربایجان و سازمان ملل برنامه اقدام ۲۰۲۵-۲۰۲۱ را تصویب کرده اند و چهار جهت اصلی شامل توسعه فراگیر، ایجاد نهادهای قوی، حفاظت از محیط زیست و تقویت مشارکت زنان در همه زمینه ها اتخاذ شده است. امروز این نشست به ما امکان می دهد تا در مورد توسعه همکاری در این زمینه ها بحث کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});