• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

اردوغان: حاضر نیستیم به کارزار تحریم‌های ضد روسی بپیوندیم

  • کد خبر : 55972
  • 06 فروردین 1401 - 11:30
اردوغان: حاضر نیستیم به کارزار تحریم‌های ضد روسی بپیوندیم
یاز اکو - اردوغان گفت: من امروز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین رایزنی خواهم کردم. این احتمال نیز وجود دارد که در آینده نزدیک با رئیس جمهور روسیه نیز گفتگو کنم.

رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با اشاره به تداوم بحران اوکراین، گفت: علیرغم مواضعی که در قبال بحران اوکراین داریم، اما حاضر به پیوستن به کارزار تحریم‌های ضد روسی نیستیم.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر و به نقل از النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه آخرین مواضع خود در قبال بحران اوکراین را مطرح کرد. وی گفت: علیرغم مواضعی که در قبال بحران اوکراین داریم، اما حاضر به پیوستن به کارزار تحریم‌های ضد روسی نیستیم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهار داشت: هرچند که آنکارا به برخی سیاست‌های تحریمی سازمان ملل متحد پایبند خواهد بود، اما ما نمی‌توانیم از روابط و مناسبات خود با روسیه چشم پوشی کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: برخی متحدان ما در اروپا از جمله فرانسه، موضع ما در قبال عدم پیوستن به کارزار تحریم‌ها علیه روسیه را درک می‌کنند. ما نمی‌توانیم با ملحق شدن به سیاست تحریمی علیه روسیه، به شهروندان خود در ترکیه فشار وارد کنیم.

این مقام ارشد ترکیه همچنین تصریح کرد: من امروز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین رایزنی خواهم کردم. این احتمال نیز وجود دارد که در آینده نزدیک با رئیس جمهور روسیه نیز گفتگو کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر قریب الوقوع «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش اشاره کرد و گفت: احتمال دارد وی در آینده نزدیک برای دیدار با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کند.

اردوغان در ادامه به اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اشاره کرد و گفت: بیانیه ماکرون مایه تأسف است. ناتو مرگ مغزی نشده است.

وی همچنین به انتقادات آمریکا از آنکارا در خصوص خریداری سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه اشاره و تصریح کرد: موضع ما در این زمینه ثابت است. معامله خرید اس ۴۰۰ از روسیه پابرجاست و تغییری نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=55972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});