• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نخستین خودروی دانش بنیان کشور در تبریز تولید می‌شود

  • کد خبر : 56076
  • 07 فروردین 1401 - 13:00
نخستین خودروی دانش بنیان کشور در تبریز تولید می‌شود
یاز اکو - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از فراهم شدن مقدمات تولید نخستین خودروی دانش بنیان کشور در تبریز خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، عبدالرضا واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار در تبریز اظهار کرد: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر دانش بنیان شدن صنعت خودرو و گلایه‌های ایشان از کیفیت پایین خودروهای تولیدی در کشور، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از اواخر سال گذشته یک ایده ملی را کلید زده است.

وی افزود: با توجه به صدور این دستور و قطب بودن تبریز در حوزه خودروسازی کشور تلاش می‌کنیم از این فضا برای به کارگیری ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی در این بخش و توان شرکت‌های دانش بنیان کشور برای طراحی، ساخت و تولید نخستین خودروی دانش بنیان کشور استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازها از حمایت‌های چند ساله مسئولان نظام سؤاستفاده کرده‌اند، گفت: این حمایت‌ها به معنی اخذ وام‌ها و تسهیلات کلان دولتی برای تولید خودروهای بی‌کیفیت نبوده و این نهایت ظلم در حق مردم است.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه اکنون این تابو شکسته و شرکت‌های دانش بنیان جرأت پیدا کرده‌اند که فضای دوقطبی و رانتی خودروسازی را بر هم بزنند و خودرویی جدید و ملی به معنای واقعی را معرفی کنند.

واعظی اظهار کرد: آقایانی که اکنون می‌گویند آیینه بغل  سمند را نداریم، سال‌ها مدعی بودند که موتور ملی تولید می‌کنند و سمند خودروی ملی است ولی در فضای تحریمی مشخص شد که حتی آیینه بغل آن نیز ملی نیست در حالی که باید پرسید کشوری که تا این حد در صنایع موشکی و هسته‌ای، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و لیزر پیشرفت داشته، توان تولید یک خودروی با کیفیت را ندارد؟

وی افزود: از فرمایشات رهبری در خصوص دانش بنیان شدن خودروسازی و شعار سال این اجازه را گرفتیم تا در تصمیم سال گذشته خود راسخ‌تر شویم و در همین زمینه با انجمن قطعه‌سازان تبریز و دو سرمایه‌گذار نیز برای تولید نخستین خودروی دانش بنیان کشور صحبت کرده‌ایم.

 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مقدمات این کار فراهم شده و در سال جدید موضوع تولید نخستین خودروی دانش بنیان کشور را جدی‌تر دنبال خواهیم کرد و قطعه‌سازان نیز وعده تولید بیشتر قطعات این خودرو در تبریز را داده‌اند.

واعظی گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهر تبریز امسال این پروژه کلید خواهد خورد و هر چند شاید تولید چنین خودرویی فرآیندی چندین ساله را طی کند اما تلاش می‌کنیم در سالی که از سوی رهبری بنام تولید دانش بنیان نامگذاری شده، این کار را آغاز کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=56076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});